YouTube a anuntat faptul ca cele doua companii, Google si Viacom, au fost de acord sa permita substituirea utilizatorilor actuali si a ID-urilor vizitatorilor, precum si a adreselor IP cu alte valori unice, pentru a proteja, astfel, datele personale ale utilizatorilor.

Asadar, “cele doua parti implicate s-au pus de acord in privinta stabilirii unui anumit protocol de Internet care sa guverneze aceasta substitutie”, au declarat avocatii Google si Viacom.

Aceasta miscare vine dupa ce la inceputul acestei luni o curte federala a cerut retelei YouTune, dar si motorului de cautare Google sa remita numele utilizatorilor, adresele IP, precum si alte informatii de acest gen catre Viacom, compania-mama a MTV, conform CNET.com.

Asta a dus la o controversa in randul protectiei informatiilor personale ale utilizatorilor de Internet, dar a dus si la punerea in defensiva a companiei Viacom.

Anul trecut, Viacom i-a acuzat, intr-un proces de 1 miliard de dolari, pe cei de la Google si YouTube pentru ca ar fi violat proprietatea personala a utilizatorilor.

Citeste si:

Urmand ordinul dat de Curtea Judecatoreasca, Viacom a fost indelung criticat pe motiv ca ar invada teritoriul personal al utilizatorilor online, desi compania a negat faptul ca ar fi cerut vreodata datele personale de identificare ale consumatorilor.

Pana la acest punct, intelegerea intre companii pare a fi un punct forte pentru fiecare jucator in parte.

Astfel, Viacom apare ca un cetatean responsabil in lumea interactiva, Google va fi considerat fara indoiala ca fiind un protector al drepturilor de Internet pe care le au utilizatorii, iar utilizatorii site-ului YouTube nu vor mai avea de ce sa-si faca griji in privinta datelor personale si a vizibilitatii acestora.