Potrivit ultimelor date ale IDC, vanzarile de multifunctionale au crescut spectaculos in primele trei luni ale anului, depasind doua treimi din totalul pietei de hardcopy, in timp ce, din punct de vedere al tehnologiilor de printare, inkjetul a dominat piata, constituind aproape trei sferturi din totalul vanzarilor.

''Licitatiile publice, ofertele ce au precedat sarbatorile de Paste, adresate mai ales utilizatorilor casnici - in special la imprimante foto si promotiile providerilor de telecom/internet ce au inclus echipamente multifunctionale, au fost motoarele de crestere ale pietei in acest trimestru si ne asteptam ca piata romaneasca de hardcopy sa isi continuie cresterea. Multifunctionalele vor castiga in popularitate, pe masura ce preturile lor se apropie de cele ale dispozitivelor monofunctionale. Cu toate acestea, multi utilizatori casnici care folosesc doar ocazional echipamentele de printare, vor cumpara in continuare imprimante inkjet monofunctionale, mai ales cand acestea sunt oferite de catre vanzatori la promotii cu alte echipamente. In plus, cresterea continua a vanzarilor de PC-uri si camere digitale va aduce cu sine si o crestere a cererii de imprimante foto pe segmental de utilizatori casnici”, a declarat Dana Samson, Research Analyst IDC Romania.

IDC este o subsidiara a International Data Group (IDG), o companie lidera pe plan mondial in privinta cercetarii si organizarii de evenimente tematice. IDG a fost fondata in anul 1964 si in prezent numara peste 13.000 de angajati pe intreg mapamondul. IDG ofera o gama larga de optiuni media, pentru mai mult de 120 de milioane de clienti, in 85 de tari. Portofoliul produselor si serviciilor furnizate de IDG acopera sase domenii cheie, ce includ publicitatea tiparita si online, evenimente si conferinte, cercetari de piata, educatie si training, precum si solutii de marketing la nivel global.