Programul anti-spam de la Microsoft va fi impus din luna noiembrie tuturor utilizatorilor Hotmail si MSN. Toata lumea este constienta de dezagrementul pe care-l reprezinta spamul. Fiecare dintre noi a fost agasat de prezenta unor mesaje nedorite in email. Bogdan Olteanu, CIO la Gecad Net, spune ca spam-ul este generat prin folosirea de spambot-uri, programe specializate in obtinerea/colectarea de adrese de email de la site-uri Web, newsgroup-uri, special-interest group (SIG) postings sau conversatii din chat.

Spam-ul este echivalent cu un apel nesolicitat primit pe telefonul de acasa. Cei ce folosesc spam-ul trimit un email la o distributie de cateva milioane de utilizatori in ideea ca macar un numar mic vor raspunde. Daca proportia este de 0,1 %, la un milion de e-mailuri trimise vor raspunde 1.000 de persoane. Daca mesajul raspandit prin spam are caracter comercial, atunci cei 1.000 sunt potentiali clienti. Toti ar dori sa lupte impotriva acestei invazii, dar principalii actori nu reusesc sa se puna de acord in privinta metodelor. Microsoft a decis sa lupte singur pentru a-si impune tehnologia: Sender ID a facut sa curga multa cerneala din momentul cand a fost propusa. Acum, gigantul din Redmond este decis sa o aplice, chiar cu riscul de a-si penaliza clientii. Din noiembrie, toate mesajele primite de utilizatorii Hotmail si MSN care nu vor satisface criteriile de securitate ale sistemului, vor fi considerate suspecte, si vor putea fi automat respinse. Scopul este nobil. Tehnologia dezvoltata de Microsoft autentifica expeditorul unui email verificand ca numele sau de domeniu corespunde adresei Internet inregistrata in baza de date a providerului sau.


Microsoft nu a ajuns la un consens cu ceilalti giganti ai Internetului pentru a impune aceasta tehnologie si a luat decizia unilateral. Analistii sectorului nu se mira, insa au pareri diferite despre tehnologia aceasta. Cisco si Yahoo propun o solutie alternativa, DomainKeys. Ei recunosc insa ca decizia Microsoft de a actiona este un lucru bun. Primul efect imediat ar fi ca utilizatorii se vor obisnui cu alertele solutiilor de autentificare a mesajelor. Inginerii Cisco spun ca Sender ID si DomainKeys sunt complementare, iar o combinatie a acestor doua tehnologii ar trebui sa rezolve problema spam-ului. Insa, la Trend Micro, editor de antivirus, nimeni nu e favorabil acestui proiect. Argumentele celor de la Trend sunt ca tehnologia a fost deja respinsa de patru ori de catre organismele de standardizare mondiale (din cauza lipsei de transparenta asupra proprietatii intelectuale si a termenilor licentei). Intrebarea lor este daca din cele doua tehnologii (Sender ID si DomainKeys), combinate pentru autentificarea unui expeditor, una dintre ele declanseaza o alerta, si cealalta nu, ce poti deduce? E acel mesaj spam sau nu?

132 de dolari pe an pentru a proteja fiecare utilizator

Spamul va genera pierderi de 50 de miliarde USD la nivel mondial. Fara tehnologiile antispam, pierderile ar fi si mai mari. Din 2003, volumul de spam a crescut de cinci ori. Filtrarea la nivelul serverului e mai avantajoasa decat o solutie la postul de munca (132 USD pe an pe utilizator, fata de 217 USD). Optiunea ce consta in a lasa utilizatorul sa trieze manual mailurile este si mai scumpa (718 USD). Un studiu realizat in februarie a constatat ca fiecare salariat primeste in medie 18,5 spamuri pe zi si pierde 2,8 minute pentru a le sterge.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri