"Potentialul de crestere al numarului utilizatorilor de semnaturi digitale este deosebit de mare. Totul depinde de disponibilitatea autoritatilor de acceptare a semnaturii electronice. In timp ce la nivelul Uniunii Europene, toate institutiile de stat au implementat acest sistem, in Romania doar Ministerul de Finante si Inspectia Muncii accepta semnatura digitala pe acte", a precizat reprezentantul DigiSign.

Potrivit acestuia, daca legea privitoare la semnatura digitala este in vigoare din anul 2001, "normele de aplicare a acesteia lipsesc.

Cu toate acestea, am primit asigurari din partea Ministerului Finantelor ca pana la sfarsitul anului vom avea disponibile si normele de aplicare", a subliniat Daniel Pestina.

Citeste si:

Conform furnizorilor, semnatura digitala este valabila un an, se prezinta sub forma unui card sau a unui flash de memorie, iar pretul produsului se ridica la 100 de euro, reinnoirea lui costand 50 de euro.

O semnatura digitala pentru documentele electronice este echivalenta cu semnatura olografa pentru documentele tiparite. Semnatura electronica reprezinta un esantion de date care demonstreaza ca o anumita persoana a scris sau a fost de acord cu acel document caruia i s-a atasat semnatura, au spus reprezentantii companiilor furnizoare.

Potrivit acestora, destinatarul mesajului semnat digital poate verifica atat faptul ca mesajul original apartine persoanei a carei semnatura a fost atasata cat si faptul ca mesajul n-a fost alterat, intentionat sau accidental, de cand a fost semnat. Mai mult, spun furnizorii, semnatura digitala nu poate fi negata, semnatarul documentului nu se poate disculpa mai tarziu invocand faptul ca a fost falsificata. "Cu alte cuvinte, semnaturile digitale permit autentificarea mesajelor digitale, asigurand destinatarul de identitatea expeditorului si de integritatea mesajului", a adaugat Daniel Pestina.