In plus, acest lucru se explica prin cresterea bazei de utilizatori, care se face prin atragerea de noi clienti, de regula cu venituri din ce in ce mai mici.

Pe langa aceasta tendinta generala, se mai observa venitul mediu mai mare realizat de Telemobil, datorat unui numar mult mai mic de utilizatori, toti cu abonament, dar si venitul mediu foarte mic realizat de Cosmote, jumatate din media industriei, explicabil prin dorinta operatorului de a creste repede baza de clienti, concentrandu-se pe clientii utilizatori de cartele preplatite.

Comunicatiile mobile sunt motorul dezvoltarii telecomunicatiilor romanesti prin ritmul de crestere, dar mai ales prin veniturile pe care le genereaza – circa 667 milioane euro in trimestrul I 2008.

Citeste si:

Cea mai mare parte a veniturilor, peste 88%, sunt generate de operatorii GSM900 (Vodafone si Orange), fapt explicabil prin baza mare de clienti, dar si prin structura clientilor (clienti companii, abonamente), care permit un venit mediu lunar/SIM mare. RCD&RDS nu a furnizat informatii despre veniturile din telefonia mobila, care se presupune a fi mici, serviciile fiind oferite in mare parte gratuit.

Operatorul Cosmote detine o cota de piata mica, 8%, mult mai mica, circa jumatate din cota de circa 17% dupa SIMurile vandute.