Valoarea inregistrata in primele 6 luni ale acestui an a atins un avans de 20% fata de cifra bugetata de catre retailer, pe fondul evolutiei pozitive a activitatilor de distributie, care au crescut cu aproximativ 75%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

De asemenea, Flamingo International anunta ca toate obiectivele stabilite pentru primul semestru al acestui an au fost indeplinite si depasite, iar cresterea vanzarilor companiei pe piata locala au depasit estimarile acesteia, inregistrand o crestere de aproximativ 40% peste ritmul de evolutie al pietei locale de produse electronice, electrocasnice si IT&C.

“Cresterea cifrei de afaceri Flamingo International intr-un ritm considerabil superior fata de ritmul de dezvoltare al pietei se datoreaza cresterii puterii de cumparare, disponibilitatii clientilor nostri de a investi mai mult in achizitionarea produselor electronice, electrocasnice si IT&C, precum si tendintei generale de inlocuire a produselor vechi si achizitia produselor mai performante din punct de vedere al tehnologiei, care vin sa satisfaca mai mult dorintele clientilor nostri”, declara Jiri Rizek (foto), CEO Flamingo International.

Un alt factor care a impulsionat atingerea targetului propus, dar si ascensiunea afacerii, a fost implementarea cu succes a obiectivelor de optimizare a costurilor, imbunatatirea continua a serviciilor pre si post achizitie, precum si adaptarea permanenta a gamelor de produse in functie de nevoile clientilor.

LCD-urile si aparatele de aer conditionat, vedetele semestrului intai

Printre segmentele cel mai bine vandute se numara produsele de sezon, aparatele de aer conditionat si frigiderele ramanand, in continuare, favoritele acestei perioade, dupa cum declara Dragos Simion, presedintele consiliului de administratie al Flamingo International.

Grupul Flamingo a inregistrat in primul semestru al acestui an valori de trei ori mai mari pe segmentul de LCD-uri si aparate de aer conditionat fata de aceeasi perioada a anului 2007.

In plus, gama de notebook-uri a fost vanduta de cinci ori mai bine comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, urmand trendul actual de pe piata locala, unde cererea de echipamente mobile a devenit tot mai solicitata, spre deosebire de segmentul desktop-urilor.

“In prima jumatate a anului 2008, piata locala a produselor electronice electrocasnice si IT&C a evoluat pozitiv, principalele linii de crestere a vanzarilor venind din partea produselor din gama notebook-urilor, LCD-TV si dispozitive GPS. Ne asteptam ca in urmatoarea perioada aceste categorii de produse sa isi mentina ritmul de crestere pe fondul apropierii sezonului “Back to School”, urmand sa atinga varful vanzarilor in ultimul trimestru al anului”, declara Rizek.

Evolutie pozitiva si cresteri in vanzari pentru toate retelele de retail

In decursul primului semestru, Grupul Flamingo a inregistrat o evolutie pozitiva pentru toate cele trei retele proprii de retail, Flanco World, Flanco si Flamingo Computers.

Astfel, pentru magazinele cu suprafete mari Flanco World, compania a inregistrat vanzari in crestere cu 60% in primul semestru din 2008 fata de 2007, in timp ce pentru magazinele Flanco si Flamingo Computers s-au raportat cresteri de 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Citeste si:

In ceea ce priveste piata locala de retail electronic, eletrocasnic si IT&C, reprezentantii Flamingo apreciaza ca evolutia acesteia in primele 6 luni a fost ascendenta, inregistrand o crestere cu 15% fata de aceeasi perioada a anului 2007, in conformitate cu estimarile companiei.

Potrivit reprezentanților companiei, pentru perioada viitoare, piata va mentine un ritm similar de crestere, de 10-15%, totalizand o valoare de 1,2-1,3 miliarde euro pana la sfarsitul anului.

Avand in vedere rezultatele pozitive inregistrate in primul semestru al anului acesta, Flamingo International estimeaza ca pana la finalul lui 2008 va performa peste estimari, atat in termeni de vanzari, cat si in ceea ce priveste profitabilitatea.

Totodata, in primele 6 luni ale anului 2008, retailerul s-a concentrat asupra cresterii afacerilor derulate la nivel local, concentrandu-se pe deschiderea a 5 magazine mari, dintre care trei unitati Flanco World.

Astfel, compania a reusit sa totalizeze un numar de 111 magazine, o suprafata de vanzare de 53.200 mp, si un numar de 1.030 de angajati.

In plus, compania are in plan deschiderea a inca 10 noi magazine Flanco World pana la finele anului.

Flamingo si Bursa de Valori Bucuresti

Din anul 2005, compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti, devenind astfel prima si singura companie din industrie prezenta pe piata de capital.

Fondul de investitii QVT a vandut aproape 4,48% din actiunile Flamingo International (FLA) pe piata reglementata a Bursei de Valori Bucuresti (BVB), pentru 6,91 milioane lei, reducandu-si participatia la 12,93%, potrivit notificarii transmise, miercuri, operatorului de piata.

Cele 34,89 milioane de titluri Flamingo, reprezentand 4,48% din capitalul social, au fost transferate in sedinta de marti a Bursei, la pretul de 0,1980 lei/actiune.

Grupul Flamingo International activeaza pe piata din Romania inca din anul 1994, avand ca principal obiect de activitate comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice, fiind in acest moment unul dintre liderii de pe piata adresata.

Strategia Grupului Flamingo consta in consolidarea pozitiei detinute pe piata locala, prin extinderea retelei de magazine Flanco World in toate regiunile tarii si prin continua imbunatatire a performatelor magazinelor traditionale Flanco si Flamingo Computers.