LinkedIn a primit in luna iunie a acestui an o infuzie de capital de 53 de milioane de dolari din partea unor investitori precum Sequoia Capital, Greylock Parteners si Bessemer Venture Partners, ceea ce a ajutat site-ul de socializare din domeniul business sa intre in clubul portalurilor exclusive si sa castige teren in spatiul de business.

Oficialii site-ului social Talkbiznow vor lansa reteaua pe 18 august, cu speranta ca vor castiga in primele sase luni de prezenta pe aceste piete pana la 3 milioane de utilizatori, arata Forbes.

De aceea, in momentul in care Martin Warner, director executiv al Talkbiznow, a anuntat ca se va lansa pe continentul european si in SUA, LinkedIn a inceput sa se gandeasca la reteaua numita ca la un rival.

Totusi, Warner spune ca proiectul sau se va asemana mai mult cu reteaua Facebook, avand mai multe instrumente digitale specifice mediului de business. Astfel, site-ul social de business va pune la dispozitia utilizatorilor sai posibilitatea de a realiza video-conferinte online, de a primi mesaje instant, de a stoca fisiere sau de a posta pe un blog, de a crea calendare si chiar o baza de date cu contacte.

“Dorim sa fim cu un pas inaintea tuturor si sa cream un spatiu de afaceri optim pentru profesionisti si pentru companiile care doresc sa comunice eficient si rapid”, a declarat Warner.

Citeste si:

Talkbiznow.com vrea sa creasca cu 25 de milioane de dolari urmatoarea etapa de finantare a proiectului online si sa valorifice toate posibilitatile pe care le are, depasind, in acest fel, rivalul sau LinkedIn.

In ciuda ofertelor tentante puse la dispozitie de reteaua Talkbiznow, totusi, analistii nu sunt convinsi ca acestea vor ajuta compania sa adune o masa foarte mare de utilizatori.

De asemenea, utilizatorii tind sa fie loiali unui anume site pe care l-au folosit inca de la inceput si exista sanse foarte mici ca acestia sa se mute in alt spatiu, cu exceptia cazului in care reteaua pentru care opteaza ulterior ar fi mai buna din punct de vedere tehnic si mai bogata din punct de vedere al utilitatilor pe care le ofera, afirma Alex Burmaster, analist Nielsen Online.

Potrivit specialistilor, aceste site-uri de business au primit o atentie sporita din partea utilizatorilor de Internet, iar LinkedIn va avea in acest an venituri cuprinse intre 75 si 100 de milioane de dolari, de doua ori mai mari decat anul trecut.

LinkedIn a fost creat in 2003 de directorul executiv al PayPal, Reid Hoffman, si a strans 23 de milioane de membri, fiind intrecut de Facebook, cu peste 116 milioane de utilizatori.