Apotheker a crescut prin randurile vanzarilor SAP, avand o cariera diferita decat a lui Kagermann, care a fost profesor de fizica si si-a construit reputatia de dezvoltator.

Trecerea de la Kagermann la Apotheker a dezvoltat o intreaga poveste pe pietele financiare: intelectualul software care a avut incasari din noi proiecte este inlocuit de intransigentul producator de venituri.
“Oamenii uita ca am fost sef de vanzari pentru cativa ani si nu am fost mereu un tehnician”, a declarat Kagermann intr-un interviu.

Acesta este adevarul povestii spuse pentru publicul larg, dar motivul este mult mai mult decat o schimbare de directori executivi. Prin aceasta schimbare compania se va concentra mai mult pe linia de baza si mai putin pe investitiile de miliarde din tehnologie, ceea ce pana acum facea compania lider in domeniul lucrativ de soft-uri pentru afaceri.

Scopul SAP este sa arate ca nu produce doar soft-uri sofisticate de care companiile depind pentru functionarea afacerilor, ci ca aceasta poate sa faca precum rivalul sau american Oracle - sa satisfaca cererile investitorilor.
In 2007, Oracle a ajuns la o marja de profit de 35%, intrecand marja de 26,7% atinsa de compania germana anul trecut.

In ciuda pozitiei sale pe piata actiunilor, SAP este in spatele companiei Oracle in viziunea trader-ilor. Compania germana are o capitalizare de piata de 69,8 miliarde de dolari, mult in spatele rivalului american care detine o capitalizare de piata de 115,1 miliarde de dolari, chiar daca concurentul american a avut doar vanzari mai mari in 2007. De asemenea, de doi ani compania americana a depasit indexul S&P 500 cu o marja mai mare decat a SAP.

Linia de baza este unul dintre motivele pentru care pretul actiunilor SAP a scazut in ciuda faptului ca vanzarile au crescut.

Citeste si:

“Singurul motiv pentru care SAP se concentreaza pe cifre este ca si Oracle se concentreaza pe cifre, care sunt eficienti si au rezultate bune”, a declarat Josh Greenbaum, analist al companiei Enterprise Applications Consulting.

SAP poate prelua instrumentul prin care sa controleze o cota de piata mai mare decat a Oracle, potrivit Albert Pang, analist al companiei de consultanta IDC. In 2007, SAP a avut o cota de 10% pe piata, in timp ce Oracle a avut o cota de 6,6%, potrivit IDC.

Knut Woller, un analist din cadrul UniCredit, a declarat ca noutatea venirii unui “executiv al cifrelor” ca Apotheker la conducerea companiei a electrizat doritorii de o companie oportunista. “Apotheker va face mai mult decat vanzari si va indeplini motivul pentru care SAP a concurat”, a adaugat analistul.

Prin promisiunea atingerii marjei de 35% in “termen mediu”, el a spus ca ar putea dura mai putin de trei ani sau mai mult de sase.

Cheltuielile importante ale companiei in noua tehnologie ar putea trage in jos marjele, dar concentrarea intensa pentru a mentine spiritul ingineresc german a castigat reputatia pentru intelegerea clientilor sai cum nimeni nu o face. Pe de alta parte, programele sunt atat de detailate si dureaza cateva luni pentru a fi instalate si a invata angajatii sa le foloseasca. In plus, produsele SAP evita rundele grele de depanare cu care se confrunta competitorii Oracle si Microsoft.