In decembrie 2004, Search Engine Marketing Professional Organization (SEMPO) a descoperit faptul ca un pay-per-click din cinci la accesarea publicitatii online este fals. Se estimeaza ca anul trecut, click-urile frauduloase au costat companiile 800 milioane de dolari. Daca nu se iau masuri, aceste costuri pot ajunge la 1,1 miliarde de dolari.
Click-ul fraudulos este un termen folosit pentru a descrie cum utilizatorii web fac click in exces pe un item gasit pe un site web, in acest fel creand probleme anuntatorului. Click-ul repetat pe aceasi reclama poate duce reclama la o viata offline sau la o factura foarte mare pentru anuntator.

“Click-urile frauduloase sunt o industrie in crestere”, a declarat presedintele si CEO SPSS, Jack Noonan. “Daca nu se iau masuri in acest sens, click-urile frauduloase pot ameninta investitii de milioane de dolari in marketing-ul online si pot pune in pericol vizibilitatea ulterioara a publicitatii pe Internet”.
“Marketerii pot limita expunerea la click-urile frauduloase cu ajutorul aplicatiei de analiza predictiva pentru raspunsul la campanii online si activitatea web”, a adaugat Noonan. “Aceasta aplicatie permite organizatiilor sa monitorizeze ce se intampla dupa primul click si sa identifice tipurile de publicitate care duc la comportamente atipice”.
SPSS a structurat cinci reguli pentru a ajuta organizatiile sa treaca cu succes de click-urile frauduloase:
1. Stabilirea unei politici pentru publicitatea online inainte de semnarea unui contract.

2. Folosirea analizelor web pentru a intelege mai bine traficul pe un site.
3. Monitorizarea indeaproape a activitatii web prin durata de rulare a unei campanii online.
4. Folosirea aplicatiei de analiza predictiva pentru a anticipa frauda.
5. Marcarea cazurilor posibile de frauda de indata ce acestea sunt identificate prin cautarea anuntatorilor web.
Aplicatia de analiza predictiva de la SPSS face legatura dintre date si actiunea efectiva prin stabilirea unor concluzii ferme despre conditiile curente si actiunile urmatoare. Peste 250.000 de sectoare comerciale, academice si publice se bazeaza pe tehnologia SPSS pentru a-si creste profitul, a reduce costurile, a imbunatati procesele si a detecta si preveni frauda.

Despre SPSS Inc.

SPSS Inc. este cel mai mare producator de tehnologie si servicii de analiza predictiva. Tehnologia SPSS faciliteaza o mai usoara legatura intre date si actiunea eficienta prin elaborarea unor concluzii, rapoarte de incredere in legatura cu conditiile curente si evenimentele viitoare. Peste 250.000 de clienti din domeniile comertului, academic si din sectorul public folosesc tehnologia SPSS in scopul cresterii veniturilor, reducerii costurilor, imbunatatirii performantei si al detectarii si prevenirii fraudelor. Fondata in 1968, SPSS are sediul in Chicago, Illinois.

Despre Grupul Romsym

Grupul Romsym este unic distribuitor autorizat al produselor SPSS in Romania.
Romsym Data este prima companie romaneasca certificata conform standardelor internationale BS 7799-2:2002 pentru implementarea si mentinerea sistemului propriu de management al securitatii informatiilor, certificare acordata de catre Societatea Romana pentru Asigurarea Calitatii (SRAC) si IQNet (International Certification Network).

Romsym este unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii IT din Romania, oferind tehnologie de ultima ora, produsa de lideri mondiali in: - solutii de securitate (Symantec, Arkeia, GFI, Patron Global, Veritas), - managementul retelelor (Alt-N Technologies, Vector, Tobit Software, Blue Coat) - DTP si web design (Adobe, Macromedia, Xara, Strata) - managementul afacerilor (Business Objects, SPSS, Minitab, SumTotal, Telelogic, CRAMM, Workshare) - softuri utilitare (ACD Systems, Realnetworks, WinZip, Install Shield Software, Realnetworks, Roxio, Total Commander) - dezvoltare si soft stiintific (MathSoft, MathWorks, YesSoftware, Micro Focus) - sisteme open source (Red Hat si solutii de la LxPN).

De asemenea, Romsym Data ofera consultanta si training in domeniul IT prin intermediul unuia dintre cele mai moderne centre de profil din Romania - centrul ITtraining, predate de specialisti cu inalta calificare, certificati international.
Dintre clientii Romsym Data mentionam Alcatel, Automobile Dacia, Banc Post, Banca Romaneasca, BCR Leasing, BRD, BAT, Electrica, Europharm, Excelent, Flanco, Interbrew, Ministerul Justitiei, Miro Bank, McDonald’s, Orange, Pagini Aurii, RATB, Raiffeisen Bank, Shell, Sindan, Ursus, SNCFR, Volksbank, Timken.