Astfel, valoarea platilor va creste anul acesta cu 65-70% fata de anul trecut, iar in ultima parte a anului se asteapta cresteri de 30% de la luna la luna.

„La inceputul anului am estimat un volum de 70 milioane euro, bazandu-ne pe o crestere substantiala a platilor online pentru taxe, impozite, datorii catre diversi furnizori de utilitati. Aceste tipuri de plati nu au crescut insa la nivelul pe care l-am anticipat noi, astfel incat valoarea comertului electronic cu plata online prin card bancar se va situa probabil la nivelul de 57-60 milioane de euro, in crestere cu 65-70% fata de anul trecut”, afirma Carmen Sebe.

Volumul tranzactiilor inregistrate in primele noua luni a depasit nivelul intregului an 2007, ajungand la aproape 40 milioane euro, aproximativ 35 milioane euro fiind tranzactionate in magazinele online care folosesc solutia ePayment.

„Desi exista opinii care afirma ca vanzarile online au scazut din cauza crizei financiare ce afecteaza piata internationala, comertul online din Romania nu a avut de suferit pana acum. Dimpotriva, in mod surprinzator, trimestrul al treilea nu a inregistrat o scadere a vanzarilor. Daca in mod normal, iulie si august sunt considerate luni slabe pentru vanzari, in 2008, iulie a fost luna cea mai buna a anului, cu un volum de 5,2 milioane euro”, declara Carmen Sebe, CEO GECAD ePayment.

Citeste si:

In cel de-al treilea trimestru al acestui an cele mai multe vanzari online au fost inregistrate de magazinele ce activeaza in turism si transporturi, urmate de cele care ofera servicii si produse telecom. Pe pozitia a treia in clasament s-au situat magazinele din segmentul e-tail, furnizorii de produse IT fiind printre cei mai activi.

Principalii factori care mentin ritmul ascendent al pietei sunt nivelul tot mai ridicat de incredere pe care publicul il are fata de comertul electronic, precum si rapiditatea cu care principalele magazine online isi perfectioneaza serviciile adresate clientilor lor si gasesc permanent noi modalitati de promovare si de crestere a vanzarilor.

„Este vorba si despre o crestere naturala a pietei. Criza financiara afecteaza mai degraba pietele unde comertul electronic a ajuns deja la un nivel de maturitate si unde clientii cumpara produse de nisa, care in Romania inca nu au succes, cum ar fi produsele de lux. Acestea sunt primele lucruri la care oamenii renunta atunci cand nu au cash. Atat timp cat in Romania se vor cumpara online produse si servicii care ne sunt necesare, comertul electronic nu ar trebui sa aiba foarte mult de suferit”, conchide Marin Mitroi, Director General RomCard.