Retelele sociale interne detin un rol din ce in ce mai important pentru companii dupa ce conditiile economice nefavorabile maresc costurile unei calatorii si dupa ce forta de munca este mai scazuta ca niciodata, declara specialistii in tehnologie.

“Companiile se intreaba cum pot face forta de munca mai productiva”, a declarat Kevin Martin, analist al companiei de cercetari de piata Aberdeen Group.

Corporatiile experimenteaza si exploreaza din ce in ce mai des folosirea retelelor sociale pentru a imbunatati operatiunile afacerii, a declarat Gina Bianchini, CEO al retelei sociale pentru afaceri si consumatori Ning. Site-ul Ning produce venituri cu ajutorul programului Google AdSenseand, program ce potriveste anunturile cu continuturile site-urilor pe care sunt afisate.

“In ultimele doua luni s-a resimtit o schimbare categorica. Curiozitatea din trecut pentru retele sociale s-a transformat acum intr-un interes major”, a daugat Gina Bianchini.

Este greu sa emitem previziuni pentru piata care este in continua dezvoltare, a declarat Kevin Martin, care a adaugat ca sute de companii din intreaga lume vor folosi retelele sociale interne, in crestere semnificativa fata de anul trecut, cand doar cateva zeci foloseau astfel de retele.

“Forta de munca incurajeaza intrumentele tehnologice prin care oamenii colaboreaza, invata si impart informatii din diferite parti ale lumii”, a declarat Ross Mayfield, co-fondatorul producatorului de soft-uri Socialtext. Ross Mayfield mai citeaza rapoarte care indica faptul ca 85% dintre angajati lucreaza la proiecte cu colegi aflati in alte birouri.

Site-urile sociale pentru angajati sunt un format excelent pentru companiile mari si dispersate geografic deoarece intretin o comunicare interna si ajuta la obtinerea noilor idei de la angajati, a declarat Tom Beauchamp, chief information officer la Hot Topic, un retailer de haine cu 690 de magazine in 50 de state.

Lantul testeaza un site intern, dezvoltat de furnizorul Socialcast, care va permite celor 6.000 de angajati sa imparta date si sa creeze idei.

Citeste si:

De asemenea, retele sociale din interiorul corporatiilor sterg e-mail-urile inutile si mesajele instant dintre angajati, a declarat Dan Nye, CEO al LinkedIn, o retea sociala cu aproximativ 28 de milioane de utilizatori, majoritatea acestora provenind din mediul afacerilor. Retelele sociale private isi lasa utilizatorii sa aleaga ceea ce vor sa citeasca si sa discute in functie de participarea lor la forum, fara a deveni inoportun sau plictisitor”, a mai adaugat Dan Nye.

Noul serviciu de la LinkedIn, Company Groups, este un forum privat al tuturor angajatilor. Acolo ei pot vorbi unu cu celalalt, pot impartasi idei si pot adresa diferite intrebari companiei. Pana in prezent, 1.000 de companii au solicitat acest serviciu. LinkedIn planuieste sa incaseze venituri din serviciu prin listarea de job-uri si publicitate.

Model N, un producator de soft-uri pentru eficienta afacerii, foloseste serviciul pentru aproximativ 160 de angajati in America de Nord, Europa si India, care comunica si impartasesc rapoarte de cercetare din piata, a declarat Kamal Ahluwalia, vice-presedinte al companiei de marketing Model N.

Potrivit unui raport efectuat de compania de cercetare ABI Research, Facebook si MySpace sunt cele mai populare destinatii pentru utilizatorii de telefoane mobile. Cercetatorii au constatat ca 46% dintre cei care folosesc retele sociale viziteaza acest serviciu de pe telefonul mobil, dintre acestia 70% viziteaza MySpace, iar 67% Facebook.

Nicio alta retea nu a fost capabila de a cuprinde15% dintre utilizatorii de telefoane mobile.

Studiul mai indica faptul ca 50% dintre respondenti verifica mesajele si comentariile prietenilor cand acceseaza retele sociale de pe telefonul mobil, in timp ce 45% isi actualizeaza statusul.