LG Electronics Romania, reprezentanta din tara noastra a unuia dintre principalii producatori mondiali de electronice si electrocasnice, si-a revizuit cu 15% estimarile privind cresterea cifrei de afaceri pentru anul fiscal curent din cauza crizei economice, astfel incat compania va inregistra venituri de aproximativ 125 de milioane de euro.

Compania estima la inceputul acestui an vanzari de 140 milioane de euro, in crestere cu 35% fata de anul trecut, cand a raportat venituri de 104 milioane de euro.

“Rata de crestere pe care am estimat-o pentru acest an a cunoscut un usor declin, ca urmare a situatiei financiare globale. In prima jumatate a acestui an, am inregistrat o crestere de 30% pentru business-ul local. Suntem increzatori ca, pana la sfarsitul anului, totalul vanzarilor va inregistra o crestere de 20% fata de anul trecut,” a afirmat, pentru Wall-Street, Han Khyu, presedinte al LG Electronics Romania.

Potrivit acestuia, piata de electronice din Romania va fi cu siguranta influentata intr-o anumita masura de criza financiara globala. “Avand in vedere situatia curenta, ne-am revizuit targetul de vanzari pentru acest an cu 15% mai putin fata de ceea ce am estimat initial”, a mai spus presedintele LG Romania.

Producatorul se asteapta ca perioada Craciunului sa aduca o crestere a vanzarilor pentru brandul LG, in special pentru segmentul de televizoare LCD si cele cu plasma, dar si pentru cel de telefonie mobila.

De asemenea, BenQ Romania, filiala producatorului taiwanez de echipamente electronice, si-a bugetat pentru acest an mentinerea cifrei de afaceri la nivel similar cu cea din 2007 din cauza crizei financiare care a afectat ritmul de dezvoltare al pietei.

Anul trecut compania a inregistrat afaceri de 21 de milioane de euro, iar la inceputul lui 2008 producatorul estima o crestere de peste 30% pana la un nivel de 28 de milioane de euro.

„Daca in primul trimestru cresterea pietei a fost relativ slab afectata de efectele crizei internationale, estimam ca in a doua jumatate a anului aceste efecte se vor simti mai pregnant, afectand ritmul de dezvoltare a pietei si implicit performantele principalilor jucatori. In acest context, eforturile Benq in Romania se indreapta spre mentinerea unei cifre de afaceri la nivel de an similare cu cea din 2007”, a declarat, pentru Wall-Street, Mike Borze, CEE Managing Director BenQ Austria

Citeste si:

Potrivit acestuia, ultimele doua trimestre reprezinta intre 50 si 60% din totalul cifrei de afaceri dintr-un an.

„Majoritatea veniturilor companiei provine din produse ce se bazeaza pe tehnologia LCD. In Romania, monitoarele LCD reprezinta aproximativ 50% din cifra de afaceri a companiei, fiind urmate de proiectoare, cu 15% din cifra da afaceri, notebook-uri cu aproximativ 20%, camere foto cu 11%, restul de 4% fiind reprezentat de dispozitive periferice si de stocare”, ne-a mai declarat Mike Borze.

LG Electronics, companie care a revizuit estimarile pe plan global inca din vara acestui an, a inregistrat in trimestrul trei din 2008 o crestere de 200% pe segmentul televizoarelor fata de perioada similara a anului trecut.

Rezultate bune au fost inregistrate pe segmentul de televizoare cu plasma si LCD si in prima jumatate din 2008, cu o crestere de peste 160% fata de aceeasi perioada a anului trecut, sustinand o crestere de 30% a intregului business LG in Romania, comparativ cu prima jumatate a anului 2007.

Pe segmentul televizoarelor LCD, producatorul detine o cota de 20% si ocupa pozitia a doua, iar pe segmentul televizoarelor cu plasma LG ocupa tot a doua pozitie, cu o cota de 40%. Pe piata monitoarelor LCD compania detine prima pozitie cu o cota de cu 25%.

Pentru divizia de telefonie mobila, cresterea vanzarilor a fost de 100% in prima jumatate a anului 2008, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu o cota de 8%, iar pana la sfarsitul anului compania spera sa isi creasca cota la 10%.

„Suntem increzatori in ce priveste estimarile de crestere a business-ului din Romania, pentru finalul acestui an. Pentru anul 2009, intentionam sa ne mentinem cotele de piata pe principalele categorii de produse”, a declarat luna trecuta Han Khyu,.

Principalii competitori ai LG si BenQ pe piata romaneasca sunt Sony, Samsung, Panasonic, Nokia si Motorola pe diferite categorii de produse.