“Aceste tari acumuleaza impreuna 42% din populatia planetei, insa doar 14% sau 142 miliarde euro din venitul industriei de comunicatii”, a anuntat Ofcom in raportul intitulat International Communication Market 2008.

“De asemenea, acestea ar putea oferi o oportunitate de crestere importanta pentru operatorii de servicii de telecomunicatii in viitor”, mai arata raportul.

Doar China a adaugat mai multi abonati la telefonia mobila in 2007 decat are Marea Britanie in total, potrivit regulatorului.

De asemenea, gigantul asiatic a adunat mai multi abonati decat numarul total de noi clienti din 12 tari mari la un loc.

“Cresterea telefoniei mobile a fost mare in special in pietele emergente” in 2007, a anuntat Ofcom. Spre exemplu, in Rusia cresterea a fost de aproape 1.000%.

Potrivit acestui raport, tarile BRIC (Brazilia, Rusia, India, China) au adaugat 216 milioane de noi abonamente in ultimul an, 88,2 milioane dintre acestia provenind din China, iar cresterea serviciilor mobile o va depasi pe cea a telefoniei fixe.

Ofcom mai anunta ca serviciile de Internet mobil ar putea fi un sector cu o crestere importanta in aceste piete emergente, adaugand ca in India sunt de cinci ori mai multi oameni care detin un telefon mobil cu Internet comparativ cu cei care au o conexiune fixa de banda larga.

Citeste si:

“Sunt estimari care indica faptul ca accesul de banda larga prin wireless va fi principalul canal de conexiune la Internet din viitor, nu doar in India, dar si in orase mici si arii rurale din Brazilia, Rusia si China”, mai arata raportul.

Potrivit raportului Ofcom, in 2007, locuitorii Irlandei si-au petrecut cel mai mult timp pe telefoanele mobile si au trimis cele mai multe mesaje pe cap de locuitor din lume.

Cunoscuti pentru darul lor de a trancani sau talentul de a vorbi, Irlanda conduce in topul de utilizare a telefoanelor mobile, petrecand in medie aproximativ 179 de minute pe luna si trimitind 154 de SMS-uri pe luna, aproape dublu fata de media de 81 de mesaje pe luna din Anglia.

Raportul mai indica faptul ca oamenii din intreaga lume si-au petrecut mai mult timp online in 2007, clasamentul fiind condus de Statele Unite, cu o medie de 15 ore petrecute saptamanal, si de Marea Britanie, cu aproape 14 ore pe saptamana.

De asemenea, locuitorii din Statele Unite si Marea Britanie se uita cel mai mult la televiziunea online, in timp ce canadienii au ramas avangarda retelelor sociale, cu 55% dintre utilizatori care viziteaza retelele sociale. Potrivit aceluiasi raport, femeile folosesc mai mult Internetul decat barbatii.

Americanii sunt cei care se uita cel mai mult la televizor, in medie 4, 5 ore pe zi. Polonezii sunt europenii care isi petrec cel mai mult timp in fata televizorului, 4 ore pe zi, in timp ce suedezii se uita cel mai putin - 2,6 ore.