Conform studiului, dintr-un esantion de 100 de persoane cu varste intre aproximativ 18 si 55 de ani, de la patron la Senior Director, de la vicepresedinte la management si alte functii, 47% din totalul respondentilor sunt de parere ca isi vor reduce cheltuielile cu 40% si peste, in conditiile in care vor externaliza necesitatile de service IT catre o companiie specializata; 23% cred ca nu va exista o reducere a cheltuielilor, iar 38% dintre respondenti au nevoie de mai multe informatii pentru a decide asupra reducerii de costuri.

In ceea ce priveste companiile interesate in a-si externaliza serviciile de IT, cele mai interesate sunt IMM-urile. In proportie de 50%, reprezentantii companiilor respondente sunt de parere ca aceasta externalizare le va aduce o reducere a costurilor intre 40 si 50%. Pe locul doi sunt marile companii, la care de asemenea se estimeaza o reducere a costurilor cu 40% - fiind de acord cu aceasta afirmatie un procent de 45.4% dintre respondenti. In cazul multinationalelor si organizatiile, un procent de 31,1% prevad o reducere de 40% in urma externalizarii serviciilor IT, iar la companiile medii, acest procent ajunge la 11,1%.

Ca factor de decizie – patronii- in proportie de 60%, acestia cred ca isi vor reduce cheltuielile cu 50% si peste; tot la aceasta concluzie au ajuns directorii de firme si vice-presedintii, intr-un procent de 49,9%; pe locul trei se situeaza specialistii din diverse domenii de activitate ale unei firme, cu un procent de 36,8%; managerii se afla pe ultimul loc, cu 27,1%.

In ce priveste varsta, cei intre 18 si 34 de ani sunt cei mai ferventi sustinatori ai externalizarii – procentajul este de peste 40% - la polul opus situandu-se cei de peste 55 de ani, care cred ca externalizarea le va aduce 0% reduceri de costuri.

Referitor la companiei, conducerea Computer Troubleshooters considera ca aceasta criza poate aduce o crestere de peste 50 % in ceea ce priveste numarul de clienti, iar pe partea de francizati, cel putin 8 francizati in 2009, daca nu mai mult.

"Datorita cererii, Computer Troubleshooters isi propune sa ajunga la rata de 1 francizat la 2-3 luni in 2009. In Romania, Computer Troubleshooters are o cota de piata (pe service IT exclusiv) de peste 10 % si functioneaza in 12 orase. In 2008, compania previzioneaza inchiderea anului cu o crestere de 30 % a cotei de piata, pentru 2009 propunandu-si sa ajunga la 15 % - 16 %", a declarat directorul Computer Troubleshooters Bucuresti, Marius Stanca.

Citeste si:

Potrivit acestuia, venitul pe un angajat obtinut in 2007 de un singur francizat a fost de aproximativ 70.000 de euro. "Targetul nostru pe 2009 este sa ajungem la 20 francizati pana la sfarsitul anului, urmarind in mod special orasele cu peste 50.000 de locuitori, cum ar fi Brasov, Satu Mare, Baia Mare, Arad, Iasi, Constanta etc", a adaugat Stanca.

Potrivit companiei, in conditiile in care industria mondiala de consultanta IT a depasit deja cifra de 50 de miliarde de dolari in 2007, iar rata de crestere globala era stabilita in 2005 undeva la 5.2% (de catre IDC), rata de crestere pe piata romaneasca este de 20% . De asemenea, conform Gartner, pentru anul financiar 2008, in Europa, este de asteptat un ritm de crestere al pietei de servicii IT de 5,3%, de pana la 211 miliarde Euro.

"Piata Romaneasca de servicii de consultanta IT va depasi in acest an 300 de milioane de euro, din care 18.7 % reprezinta service IT", concluzioneaza reprezentantul Computer Troubleshooters.
Potrivit Computer Trobleshooters, la studiul referitor la evolutia pietei de consultanta si servicii IT in 2009 au raspuns un numar de 100 de reprezentanti din mai multe categorii de companii, de la multinationale la IMM-uri, cei mai interesati de externalizarea serviciilor sunt micile companii, adica IMM-urile, precum si companiile mari, pe ultimul loc aflandu-se cele medii, iar inaintea acestora, multinationalele.

Computer Troubleshooters este unica franciza pe servcii IT din Romania cu filiale in 12 orase: Bucuresti, Bacau, Buzau, Cluj- Napoca, Deva, Resita, Oradea, Ramnicu-Valcea, Sibiu, Targu- Mures, Timisoara si Ploiesti. Compania acopera o gama larga de servicii, de la depanarea calculatoarelor, instalarea si configurarea de hardware, asistenta, configurarea Internetului si e-mailului, protectia contra virusilor si securitatea IT, pana la configurarea retelelor de calculatoare wireless si cablare.
Computer Troubleshooters este prezenta in Romania din noiembrie 2005.

Computer Troubleshooters este cea mai mare franciza pe servicii IT prezenta in 26 tari cu peste 500 filiale, ce ofera o gama larga de asemenea servicii la sediul clientului. Compania este prezenta in tari precum: Australia, SUA, Canada, Olanda, Grecia, Irlanda, Portugalia, Spania, Anglia, Singapore, Egipt, Hong Kong, Republica Dominicana, Kuwait, Nigeria, Noua Zeelanda, Africa de Sud sau Coreea de Sud.
Computer Troubleshooters a fost fondata in 1996, in Australia, de catre Wilson si Suzanne McOrist.

Prima franciza CTS, lansata in 1999 in SUA de catre Chip Reaves, detinatorul unei companii in domeniul service IT, Chiptech, a fost ulterior urmata de o larga retea de francizati, atat pe teritoriul nord-american, unde functioneaza peste 230 de unitati, cat si in intreaga lume. Astazi, Computer Troubleshooters inglobeaza aproximativ 500 de francizati.