Cu o cifra de afaceri de 130 milioane euro in 2007, Tornado Sistems estimeaza pentru anul fiscal 2008 (care se va incheia in iunie 2009) afaceri de aproximativ 170 milioane euro. Compania s-a clasat in 2007 pe primul loc in tipul celor mai importanti jucatori din industrie si, conform estimarilor realizate pentru anul in curs, va ramane in frunte si in 2008.

Compania aprecia ca aproape jumatate din afacerile sale din 2008 – 2009 vor proveni din sectorul online si ca, pana in 2010, acest procent va urca pana la 80%, ca urmare a faptului ca s-au facut investitii semnificative pentru a sustine prezenta Tornado si in online.

In luna noiembrie a anului trecut, fostul director general al companiei, Gerald Maier, propunea reducerea costului tranzactiilor si asigurarea unei interactiuni cat mai eficiente cu partenerii prin cresterea disponibilitatii fata de acestia pentru a maximiza afacerile pe online in anul care urma la momentul respectiv.

John Cusa a revenit in functia de director executiv la Tornado Sistems, inlocuindu-l pe Gerald Maier, al carui contract s-a incheiat pe data de 15 august 2008.

La inceputul lunii februarie 2008, Tornado Sistems a deschis centrul logistic de la Giurgiu, care deserveste atat piata din Romania, cat si cea din Bulgaria. Prin intrarea pe aceasta piata, jucatorul IT viza ocuparea unui loc 3 in Bulgaria in ceea ce priveste distributia en-gros a produselor IT&C.

Indeplinirea acestui obiectiv implica o crestere a veniturilor la 30 – 40 milioane euro la momentul respectiv.

Tornado Sistems a lansat oficial in luna iulie a acestui an site-ul pentru brand-ul propriu Kinetix, care ofera vizitatorilor peste 100 de modele de produse cu poze si specificatii complete.

In perioada ianuarie – iunie 2008 au fost comercializate aproximativ 40.000 de produse Kinetix pe piata din Romania, iar pentru intregul an, compania viza un volum de 44.823 de calculatoare personale de birou (desktop) vandute, in raport cu anul 2007, cand s-au vandut aproximativ 32.247 PC-uri.

Produsele Kinetix cuprind sisteme desktop, periferice (boxe pentru PC), sisteme audio/video si cabluri & conectori audio/video.

Distribuitorul de echipamente de tehnica de calcul si networking este prezent pe piata locala din 1991, fiind detinut de companiile cipriote Polygate Limited si Sylverdom Limited, care au participatii de 99%, respectiv 1%.

Tornado are in prezent o retea nationala de peste 2.500 de reselleri si parteneriate strategice cu cei mai importanti furnizori internationali.

Scop Computers, in Top 3 pe piata de distributie IT

Grupul IT&C Scop Computers a realizat in 2007 o cifra de afaceri de 96,5 milioane euro, in crestere cu peste 35% fata de anul 2006, si estimeaza pentru acest an o crestere cu 30% a cifrei totale de afaceri, pana la 130 milioane euro, fiind al treilea jucator al pietei de distributie IT.

Pentru 2008, la nivel de grup, Scop si-a propus o crestere cu 30% a cifrei totale de afaceri. Pentru a realiza acest lucru, eforturile companiei s-au concentrat catre diversificarea si extinderea solutiilor IT, in incercarea de a raspunde cat mai adecvat necesitatilor clientilor si de a le oferi solutiile cele mai performante.

Compania a realizat in primul semestru al acestui an afaceri totale in valoare de 62,6 milioane euro si a incheiat contracte cu Aver, Carrefour, Metro, Rombiz. De asemenea, tot in prima jumatate a anului 2008, au fost introduse game de produse si furnizori noi, precum Panasonic, IBM, Sony Vaio, BenQ sau Unibind.

Potrivit propriilor estimari, Scop Computers detine o cota de 15% pe piata locala de distributie IT&C.

Docentris, cea de-a doua companie din grupul Scop in functie de vanzari, specializata pe furnizarea de solutii de procesare si management al documentelor, a avut in primul semestru al anului 2008 afaceri in valoare de 7,4 milioane euro, de peste 2,5 ori mai mari comparativ cu aceeasi perioada a anului 2007.

Compania si-a consolidat in semestrul intai din 2008 colaborarea cu jucatori importanti in domeniul procesarii documentelor, cum ar fi Toshiba, Kyocera, HP sau Lexmark. De asemenea, compania a avut colaborari cu Epson, cu care studiaza posibilitatea unui acord pentru a completa oferta Docentris de large format printing, alaturi de Nashuatec, Kip si HP.

Chara Software, compania din grupul Scop specializata pe solutii software pentru mediul de afaceri, a avut in primele sase luni ale acestui an o cifra de afaceri de 203.000 euro si estimeaza pentru 2008 vanzari de cel putin 450.000 euro.

In perioada ianuarie-iunie 2008, Chara Software si-a trecut pe lista clientilor Microsoft Dynamics Nav companiile General Leasing si Flexibil, solutia Syntesy fiind aleasa de Docentris, Dimar si Time Com, plus extinderi la clientii existenti.

Citeste si:

Asesoft: Crestere in 2008

Asesoft Distribution a incheiat anul 2007 cu o cifra de 92 milioane euro, in crestere cu 44% fata de anul anterior si isi propune realizarea unei cifre de aproximativ 105 milioane euro in 2008. Compania de distributie IT are o baza de clienti formata din peste 1.000 reselleri activi si este furnizor important al retelelor de retail locale.

Asesoft Distribution a inregistrat in primul semestru din 2008 vanzari de 42 milioane euro, mai mari cu circa 32% fata de perioada similara a anului trecut.

"Rata de crestere a pietei de distributie IT in segmentul in care noi activam este conform estimarilor noastre la nivelul a 10%, sub previziunile de la inceputul lui 2008 si comparativ cu anii precedenti. In aceste conditii, noi am crescut de trei ori mai rapid, ceea ce a dus la consolidarea pozitiei si la o crestere reala a cotei de piata", a declarat Iulian Stanciu, directorul general al Asesoft Distribution.

Cresterea vanzarilor in prima parte a acestui an vine ca urmare a extinderii gamelor de produse ale furnizorilor actuali, adaugarii unor parteneri puternici precum Dell, dar si a rezultatelor bune obtinute pe marca proprie, Horizon.

Ca pondere a primului semestru in totalul business-ului, Stanciu vede o crestere de la an la an, insa pentru pentru ultima parte a anului ne mentinem in continuare mai mult de 60%, ca pondere.

La inceputul lunii aprilie 2008, Asesoft Distribution a anuntat achizitia a 50% din Combox Delivery, companie care activeaza in distributia de produse periferice, media, componente, produse sub marca proprie si alte accesorii pentru PC. Combox Delivery a fost infiintata in 2004, a realizat in 2007 o cifra de afaceri de 3,5 milioane euro si isi propune pentru acest an o crestere de pana la 7 milioane euro.

Vanzarile de soft vor fi afectate de o scadere a pietei, insa reducerea pirateriei va atenua din aceasta scadere. E posibil ca 2009 sa fie putin mai slab ca 2008, insa din 2010 vanzarile vor creste, potrivit spuselor lui Iulian Stanciu.

Pentru urmatorul an, compania si-a sistat deja din livrarile catre companiile care au dificultati in achitarea furnizorilor si a prognozat o scadere de 30% a pietei de distributie.

Asesoft Distribution are in portofoliu o gama de produse completa, reprezentand furnizori de top ai industriei IT: AMD, Asrock, BitDefender, Delux, Elixir, Flybook, Galaxy, Gigabyte, HIS, Horizon, Innovision, Intel, Kingston, Kingmax, LG, LITE-ON, Maxtor, Microsoft, Miyako, PQI, Princeton, Samsung, Seagate, Sony, Western Digital.

ProCa a fost vanduta pentru o suma cuprinsa intre 3 si 5 milioane euro companiei RHS

Divizia de distributie de produse IT&C ProCA a fost vanduta in aceasta vara grupului de firme RHS, controlat de Dragos Popescu, care se claseaza pe cel de-al cincilea loc in topul celor mai mari jucatori ai pietei de distributie IT.

Potrivit unor surse din piata de profil, pretul platit pentru preluarea ProCa s-a incadrat in jurul valorii de 3 si 5 milioane euro, dat fiind faptul ca marjele de profit din aceasta industrie sunt de regula sub 4%.

In urma cu doi ani, Octavian Radu, fondatorul RTC, estima ca ProCa va genera la un moment dat afaceri de cel putin 100 milioane euro. Divizia de distributie de produse IT&C din cadrul grupului RTC a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de doar 36 milioane euro si si-a propus sa atinga o cifra de afaceri de 50 milioane euro, in 2008, ca o consecinta a intrarii in portofoliu a unor noi branduri premium.

Sorin Stancu, CEO ProCA, estimase pentru 2008 un profit net de 1%.

Aproape jumatate din volumul ProCa din 2007 a fost generat de partenerii din retail, 45% de reteaua de distribuitori si 5% de jucatorii din industria online, pentru ca, in 2008, compania sa tinteasca dublarea volumului generat de partenerii din online.

Principalele grupe de produse pe care firma grupului RTC se axeaza le reprezinta perifericele, in cea mai mare proportie, componente si computere asamblate, produse de print si consumabile, precum si portabile.

Sorin Stancu estima ca piata de distributie IT va avea anul acesta un ritm de crestere de 10-15%, dupa ce in 2007 s-a situat la nivelul de un miliard de euro. Stancu explica ritmul de crestere scazut prin scumpirea finantarilor, prin declinul monedei europene, dar si prin influenta anului electoral.

In aceste conditii, dar si pe fondul scaderii marjelor de profit in distributia de produse IT, compania va renunta atat la produsele care vor genera profituri prea mici, cat si la deal-urile care nu vor fi profitabile.

ProCA isi desfasoara activitatea pe piata romaneasca din 1995. Societatea a devenit membru RTC Holding in 2005, iar din acest an este detinuta de RHS Company.