"Piata nu va scadea anul acesta, in conditiile de maturizare a pietei trebuie sa ne gandim cum sa mentinem piata la nivelul cresterii din 2008 pentru ca oamenii incep sa devina mult mai pretentiosi, iar firma care o sa castige este cea care va reusi sa extinda piata, care nu o sa se mai concentreze numai pe servicii de voce", a declarat, pentru Wall-Street, Gabriel Ionita, manager dezvoltare produse si servicii, in cadrul departamentului de marketing si comunicare al Cosmote Romania.

Potrivit acestuia, piata se maturizeaza , iar in conditiile maturizarii apar noi tehnologii pe piata , dar si noi competitori fiind greu de preconizat nivelul atins in acest an.

"Competitia creste, iar piata se transforma intr-una in care nevoile clientului devin foarte importante, iar compania care va oferii cele mai bune servicii va avea de castigat pentru ca profitul il faci din clienti satisfacuti si nu din clieti pe care ii fortezi sa ramana cu tine", a mai declarat Gabriel Ionita.

Scaderea tarifelor de interconectare nu va afecta business-ul Cosmote, iar portabilitatea face parte din strategia operatorului pentru acest an.

"Portabilitatea este o unealta care ne ajuta in achizitii de clientii atat postpaid, cat si prepay si faca parte din strategia noastra de business pentru 2009. Scadere tarifelor de interconectare nu credem ca ne va afecta cresterea businessului in acest an ci dimpotriva suntem optimisti",a mai spus reprezentantul Cosmote.

Desi este in dezavantaj fata de media pietei in ceea ce priveste segmentul postpaid, Cosmote nu va avea ca principal target doar dezvoltarea acestei parti a portofoliului de clienti.

"Pentru noi si postpaid-ul si prepay-ul sunt la fel de importante, ele sunt servicii complementare si trebuie sa ai grija sa balansezi. Suntem sub media pietei in ceea ce priveste portofoliul clientilor postpaid , dar avem nevoie de un portofoliu balansat. De mentionat ca in ultimul an am crescut cu mult peste media pietei si pe postpaid si pe prepay", mai spus Ionita.

Cosmote Romania, cel de-al treilea operator de telefonie mobila de pe piata romaneasca, membru al grupului elen OTE, a raportat pentru primele noua luni ale anului trecut o crestere a cifrei de afaceri de peste 93% fata de perioada similara a lui 2007 pana la o valoare de 203 milioane de euro.

Citeste si:

Compania a raportat pentru primele trei trimestre un profit operational de 10,6 milioane de euro, ceea ce reprezinta peste 5% din totalul veniturilor.

“In primele noua luni ale anului, Cosmote a raportat EBITDA (profit operational inainte de taxe, dobanzi, depreciere si amortizari) de 10,6 milioane euro, comparativ cu o pierdere de 27,4 milioane euro inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut. In plus, veniturile aferente celui de-al treilea trimestru al anului consemneaza o crestere de 3 cifre, urcand cu 108%, comparativ cu al treilea trimestru din 2007”, declara in luna noiembrie a lui 2008 Costas Apostolou, CFO Cosmote Romania.

Cosmote Romania avea la data de 30 septembrie 2008 un portofoliu de 5,24 milioane de clienti, in crestere cu peste 86% fata de perioada similara a lui 2007.

„Cosmote continua sa inregistreze cea mai mare rata de atragere de noi clienti de pe piata, in primele noua luni ale anului numarul celor care au intrat in reteaua noastra fiind de 1,63 milioane”, a mai declarat CFO-ul companiei.

Numarul utilizatorilor pe baza de contract au o pondere de 18% din totalul portofoliului Cosmote.

In primele noua luni ale anului trecut media ARPU (avarage revenue per user) s-a situat la 5 euro/luna, iar veniturile din postpaid au crescut cu 129%, in timp ce veniturile din cartele preplatite au avansat cu 105%.

Principalii competitori ai Cosmote pe piata romaneasca sunt Orange Romania, Vodafone Romania, Zapp si RCS&RDS.