“Anul 2008 a fost cel mai bun din istoria Xbox”, a declarat Aaron Greenberg, product management director in cadrul Xbox 360.

In schimb, in Statele Unite, Nintendo a dominat pentru al treilea an la rand piata consolelor de jocuri video din in perioada sarbatorilor de iarna de anul trecut, cu 2 milioane de unitati vandute in noiembrie, de doua ori mai multe decat in 2007.

Un factor important pentru vanzarile pozitive inregistrate in anul care tocmai s-a incheiat este acela al pretului avut de consola, potrivit spuselor lui Greenberg.

“Pretul stabilit la cumparare pentru platforma Xbox 360, de 199 dolari, a fost decisiv pentru succesul pe care l-am avut in perioada sarbatorilor de iarna”, adauga el.

Declaratia data de reprezentantul Xbox contrasteaza puternic cu ceea ce au spus cei de la Sony la sfarsitul lunii octombrie, si anume ca nu exista nici cea mai mica posibilitate de a reduce pretul consolei PlayStation 3 in sezonul sarbatorilor de iarna din 2008.

Citeste si:

Astfel, micsorand pretul produsului Xbox 360 la 199 dolari in septembrie 2008, Microsoft a oferit consumatorilor o optiune ieftina, fata de rivalii sai, Sony si Nintendo. Iar aceasta decizie luata de Microsoft a fost una inteleapta, dupa cum considera cei de la Daily Tech, intrucat vanzarile platformei Xbox s-au dublat comparativ cu cele ale PlayStation 3 in luna noiembrie a anului trecut.

De asemenea, si comunitatea Xbox Live a avut de castigat, ajungand la 17 milioane de utilizatori, iar in 2008 Microsoft a vandut cu 8 milioane de unitati mai mult decat competitorul sau, PlayStation 3, chiar daca acesta din urma a fost lansat mai tarziu cu un an decat Xbox 360, dupa cum arata Reuters.

Volumul pozitiv al vanzarilor este cu atat mai surprinzator cu cat intreaga lume este afectata de criza economica. In ciuda acestei situatii, industria jocurilor video a parut promitatoare la inceputul sezonului sarbatorilor de iarna 2008, dat fiind faptul ca NPD, companie de cercetare de piata, a descoperit ca vanzarile pe acest segment au crescut, in luna noiembrie a anului trecut, cu 10%, pana la 2,91 miliarde dolari.

Piata locala de gaming (jocuri video, console si alte accesorii) a crescut, in 2008, cu aproximativ 30%, conform Best Distribution, unul din principalii jucatori de pe piata de profil din Romania.

Referitor la ceea ce s-a intamplat in 2008 comparativ cu anul anterior acestuia pe piata de gaming din Romania, Erdei Jacint, reprezentant Ubisoft Romania, explica faptul ca la inceputul anului trecut s-a simtit alinierea la tendintele Vestului si ca, drept urmare a acestui fapt, au castigat tot mai mult teren consolele next generation si, implicit, si jocurile pentru acest segment.