“Nu vor scadea semnificativ, cred insa ca operatorii vor trebui sa vina cu oferte din ce in ce mai avantajoase pentru un public putin mai circumspect si incet-incet orientat spre economie, sau mai bine zis spre o prioritizare a cheltuielilor. Oamenii nu vor renunta insa la comunicare, care pentru multi este, de ce nu, un stil de viata” , a declarat, pentru Wall-Street, Valeria Grama, marketing manager al lantului de magazine Say.

Potrivit lui Costin Soare, retail director al Internity, clientii care contracteaza un nou abonament vor fi mai atenti la costul lunar al acestuia. “Este foarte posibil ca o mare parte a clientilor permanenti sa diminueze convorbirile in dorinta de a economisi cat mai mult in aceasta perioada. Ceea ce se poate intampla este o stagnare a valorilor in lei a facturilor, dar, pentru operatori, acest lucru va duce la venituri mai mici in euro “, a declarat Soare.

Piata romaneasca de retail GSM se va orienta in 2009 spre reinnoirea contractelor si pe vanzarea telefoanelor cu conectare, iar segmentul terminalelor vandute la liber va incetini.

„In ceea ce priveste evolutia pietei de GSM, cred ca, momentan, beneficiem de un nivel bun al vanzarilor. Pe fondul unui interes acut, in ultimii ani, pentru tot ce inseamna tehnologie, clientii continua sa aiba un comportament prielnic achizitiilor de tehnologie. Se simte, intr-adevar, o usoara circumspectie din partea lor, insa momentan nu putem vorbi de efecte dramatice”, a mai declarat Valeria Grama.

Potrivit acesteia, piata de terminale la liber si cea de gadget-uri va inregistra o usoara scadere, spre deosebire de vanzarile de telefoane cu abonament care se afla in continuare pe o curba ascendenta.

In opinia lui Costin Soare, in general, in piata, reinnoirile de contracte vor ocupa de acum inainte cota majoritara in totalul veniturilor din servicii ale retailerilor GSM.

Reprezentantii Germanos Telecom Romania sunt de parere ca pretul de achizitie al accesoriilor si al telefoanelor mobile ar putea sa creasca din cauza fluctuatiei cursului valutar.

Citeste si:

“In acest moment nu putem afirma ca exista o diminuare a cererii pe segmentul de telefonie mobila. Este evident ca economia mondiala si cea romaneasca sunt in criza, dar cat de profunda este aceasta criza nimeni nu poate spune. Noi consideram ca industria telefoanelor mobile va fi afectata totusi intr-o mai mica masura datorita faptului ca telefoanele mobile au devenit demult o necesitate”, a declarat Adelina Pasat, marketing manager al Germanos Telecom Romania.

Internity isi mentine tinta in ceea ce priveste extinderea retelei pentru acest an si va miza foarte mult pe locatii premium.

“2009 trebuie sa fie un an al cresterii productivitatii si a calitatii, un an in care costurile fixe trebuie analizate si mai mult decat pana acum, un an in care reteaua de magazine si, mai exact, profitabilitatea fiecarui magazin trebuie privita cu atentie. Suntem in acest moment la un numar de 118 locatii, intre 20 si 30 de magazine noi Internity vor fi deschise pana la sfarsitul anului, dar numai in locatii stradale premium si centre comerciale de al caror succes suntem 100% siguri“, a mai declarat Costin Soare.

Say a ajuns in acest moment la 90 de magazine, iar anul acesta va incetini extinderea retelei.

„In noua conjunctura cred ca orice companie isi revizuieste planurile de dezvoltare, drept pentru care si noi, ajunsi la un numar de 90 de magazine, am decis sa incetinim acest ritm si sa intram intr-o faza de consolidare a retelei”, a mai spus Valeria Grama.

Principalii jucatori de pe piata retailului GSM sunt Germanos, Fonomat, Internity, EuroGSM, Say si Arsis.