Vanzarile effectuate in spatial online ar putea atinge, in urmatorul an, 176,9 miliarde dolari, ceea ce inseamna o crestere procentuala de 13%, conform Forrester Research.

Grupul de cercetare de piata a realizat un studio prin care informeaza faptul ca, in 2009, canalul de retail online din Statele Unite ar creste cu 11%, pana la 156 miliarde dolari.

Datele relevate de studiul analistilor de la Forrester evidentiaza faptul ca, in acest an, vanzarile din sectorul de e-commerce vor fi sub cele din anul precedent - in 2008 s-a inregistrat o crestere de 13% fata de anul anterior -, cat si sub cele prognozate initial pentru anul in curs (15%).

Previziunile Forrester Research pentru comertul online din SUA pentru perioada 2009 - 2013:

2008 2009 2010 2011 2012 2013
Vanzari online
totale in SUA
(mld. dolari)
141,3 156,1 176,9 194,4 211,7 229,1
Crestere
procentuala
13% 11% 13% 10% 9% 8%

Sursa: BusinessWeek

“Desi exista o anumita posibilitate ca recesiunea sa continue si in 2009, consumatorii par entuziasmati de noul presedinte ales al Statelor Unite si de planurile de stimulare economica pe care le are Guvernul”, se arata in studiul efectuat.

Deteriorarea economiei Statelor Unite ale Americii a dus la scaderea vanzarilor online in 2008; anul trecut, consumatorii au inceput sa-si reduca cheltuielile cu mult, ba chiar au incetat sa mai faca atat de multe achizitii ca inainte.

Citeste si:

E-tailerii s-au confruntat anul trecut cu o concurenta acerba din partea retailerilor traditionali, care au scazut foarte mult pretul marfurilor comercializate. De cealalta parte, gigantii comercianti ai online-ului, Amazon si eBay, au avut batai de cap si au simtit efectele nefavorabile ale mediului macroeconimic nefavorabil.

In 2009, numarul celor care alegeau sa cumpere din mediul online in detrimentul celui traditional, va incepe sa scada considerabil, intrucat consumatorii vor inceta sa mai faca achizitii, in afara celor necesare, releva studiul.

Astfel, comertul online din Statele Unite va stagna in 2009 si va cunoaste o accelerare in urmatorul an, potrivit informatiilor transmise de Forrester Research. Insa, din 2011, rata de crestere pe segmentul de e-commerce va inregistra cresteri mai scazute, comparative cu anii precedenti, de 10, 9 si, respectiv, 8%.

Acest lucru nu ar trebui insa san e sperie, pentru ca asta inseamna ca piata a ajuns la maturitate si ca mai sus de atat nu poate urca.

Chiar daca vanzarile din mediul online or reprezenta 6% din totalul vanzarilor de retail in acest an si in 2010, in urmatorii ani acestea vor reprezenta 7 si, respectiv, 8% din vanzarile totale.