Compania a anuntat ca noul instrument este creat pentru a ajuta utilizatorii pentru o mai buna organizare a informatiilor pe care le colecteaza in timp ce fac o cercetare pe Internet.

Totusi, faptul ca Google a abandonat dezvoltarea unui produs nu inseamna ca Yahoo isi pierde timpul, sustin unii analisti din industrie. Diferenta financiara si pozitiile competitive nu inseamna ca ce e bine pentru un jucator ar putea sa nu aiba sens pentru competitorul sau, mai spun analistii din piata.

Google, care controleaza aproape 63% din piata de cautari web din Statele Unite, a facut o analiza dura a cheltuielilor operatiunilor pentru a conserva marjele de profit in timpul crizei economice si a renuntat la un numar mare de proiecte esentiale pe care in mod normal le-ar fi sustinut.

Yahoo, ale carui venituri in 2008 au crescut cu 3%, la 7,2 miliarde dolari, are nevoie cat mai repede de o noua strategie de crestere, declara analistii.

Investitorii ar putea fi mult mai toleranti cu proiectele care preseaza marjele de profit ale Yahoo, daca exista o sansa ca investitia sa se intoarca, a declarat Sandeep Aggarwal, analist Collins Stewart, referindu-se in termeni generali. “Yahoo nu poate sa renunte la alte proiecte”, a adaugat acesta.

Ideea de realizarea a acestei functii a plecat de la faptul ca utilizatorii de Internet folosesc motoarele de cautare nu doar pentru a gasi legatura catre un site, dar pentru a dirija o cercetare in orice scop, de la cumpararea unei masini la invatarea despre medicina.

Citeste si:

Produsul detecteaza cand o persoana arata ca vrea sa faca o cercetare pe o tema specifica si ofera la catalog concluziile intr-o fereastra speciala din interiorul paginii de cautare a Yahoo.

Un utilizator poate folosi Search Pad pentru a decupa o portiune dintr-un site, cum ar fi recenzia unei carti de pe Amazon.com, adaugand note la diferite taieri si salvand rezultatele intr-o parte a profilului lor online.

Yahoo va fi oferit utilizatorilor Search Pad de saptamana viitoare, insa, deocamdata cu un pachet limitat.
Google continua sa sustina Notebook pentru utilizatorii existenti, dar nu a mai actualizat produsul cu noi caracteristici si nu permite noilor utilizatori sa se inregistreze pentru serviciu.

Potrivit analistului Steve Weinstein de la Pacific Crest Securities, cea mai buna oportunitate pentru Yahoo de a mari cota de piata in cautarile online este sa mareasca experienta utilizatorului.

“De exemplu, in acest moment, nimeni nu ar vrea sa renunte la utilizare Google sau a altui site, doar pentru ca un alt site are un punct de baza mai relevant”, a declarat Weinstein. “Ei trebuie sa gaseasca un tip de experienta care va face oamenii sa creada ca Yahoo este unic”, a mai adaugat analistul.