Benchmark Capital si Institutional Venture Partners au realizat runda de finantare pentru Twitter, desi compania nu a dezvaluit inca planul prin care sa creeze profit din serviciul de “micro-blogging”.

O persoana apropiata situatiei citata de WSJ a declarat ca in urma rundei de finantare compania a fost evaluata la aproximativ 250 milioane dolari. Purtatorul de cuvant al Twitter nu a putut fi contactat pentru comentarii.

Runda a inclus, printre altii, si investitorii existenti ai Twitter, ca Union Square Ventures si Spark Capital. Anterior, Twitter a primit o finantare de 20 milioane dolari.

Infuzia de capital vine dupa ce popularitatea Twitter a crescut. In postul pe blog care anunta finantarea, co-fondatorul Twitter, Biz Stone, a declarat ca numarul de utilizatori activi ai serviciului a crescut cu 900% in ultimul an. De asemenea, el a declarat ca firma sa are nevoie de mici investitii pentru a se intretine.

Citeste si:

“Momentan nu cautam o finantare mai mare, deoarece compania inca mai are bani in banca din runda de finantare anterioara”, a declarat Stone.

Dar compania se confrunta cu o presiune prin care trebuie sa demonstreze ca este mai mult decat o noua modalitate de a impartasi mesaje online. Executivii Twitter au declarat ca ei cauta modalitati de incasare a ofertelor suplimentare pentru companii, dar nu au anuntat inca detaliile. Twitter le permite utilizatorilor sa urmareasca mesajele prietenilor sau sa expuna mesaje pe scurt, care sunt folosite pentru orice, de la difuzare de stiri pana la furnizarea aleatoare de ganduri si impresii.

Potrivit unui studiu realizat de Pew Internet din luna decembrie 2008, 11% dintre utilizatorii americani au declarat ca folosesc frecvent Twitter sau alte site-uri de micro-blogging. In noiembrie 2008, 9% din utilizatorii de Internet foloseau Twitter, in timp ce in luna mai a aceluiasi an doar 6% dintre internauti au folosit aceasta retea de micro-blogging.

In plus, utilizarea site-ului de micro-blogging Twitter este strans legata de folosirea retelelor sociale. Potrivit studiului Pew, aproape o treime (23%) dintre utilizatorii retelelor sociale au declarat ca folosesc frecvent Twitter sau alte servicii similare, spre deosebire de cei care nu fac parte dintr-o retea sociala, dar care utilizeaza Twitter (4%).