Compania Expomedia organizeaza a cincea editie a “Call Center & Customer Care Conference and Expo 2009”, cel mai important eveniment din industria de call center romaneasca.

Editia se va desfasura intre 24 si 26 martie la Institutul National de Statistica si va fi structurata in trei mari domenii: tehnologie, management operational si strategie, la care se vor adauga studii de caz si axarea pe schimbarile recente din actuala piata economica.

In cadrul expozitiei se va aduce in discutie necesitatea de organizare a unei asociatii romanesti de contact centere.

In contextul crizei, industria de call center a primit o presiune pe costuri, care vizeaza externalizarea serviciilor si retehnologizarea, si, de asemenea, o presiune imensa pe eficientizare, au declarat organizatorii celei de-a cincea editii a “Call Center & Customer Care Conference and Expo 2009”, cel mai important eveniment din industria romaneasca de call center.

De asemenea, si piata de training a fost afectata dupa ce bugetele companiilor au fost afectate.

“ In Romania erau anul trecut 200 de call-centere si ne referim aici atat la centre in-house, cat si la furnizori de servicii outsourcing, iar numarul de angajati se ridica la aproximativ 20.000. Proportia este de 60-40%, centrele in-house fiind mai multe deoarece sunt reprezentate de telecom si banking, industrii cu un numar foarte mare de clienti si activitatile de suport necesita un volum foarte mare de angajati”, a declarat Madalina Vilau, Managing Partner Expomedia, organizatorii evenimentului din piata de profil.


Noutatea din industrie fata de anii trecuti consta in tendinta de externalizare sau de deschidere a unor centre de contact in afara Bucurestiului, fiind bazata pe oportunitatea unor costuri mai scazute in provincie (costuri de chirii, personal), tendinta incurajata si de actuala criza economica.

“Aceste centre de support sunt deschise in orase universitare precum Iasi, Constanta, Cluj, Ploiesti si Arad, dupa ce mai multe companii au identificat o oportunitate de a se concentra pe business-ul lor de baza si a externaliza call-center-ul”, a adaugat Madalina Vilau.

Romania are un avantaj competitiv fata de restul tarilor din regiune prin forta de munca specializata (peste 90% din angajatii din aceasta industrie sunt studenti sau absolventi de facultate), cunoasterea limbilor straine si experienta dobandita in management-ul operational.

Tendinta pietei se indreapta catre un outsourcing mult mai pregnant, iar companiile mari cauta sa isi reduca costurile prin acest outsourcing pe anumite segmente din cadrul call-center-ului. De asemenea, piata de outsourcing va creste pana in 2010 cu aproximativ 30%, potrivit reprezentantilor din industrie.

Un studiu recent de KPMG la nivel international plaseaza 31 de orase pe lista scurta ca urmare a oportunitatilor de externalizare create de criza financiara. Cluj Napoca se afla pe aceasta lista.

“Romania ofera oportunitati excelente de externalizare, in mod special in sectorul IT, beneficiind de specialisti calificati si aflandu-se intotdeauna printre primele in dezvoltarea IT. Cativa antreprenori din domeniu au castigat o reputatie mondiala, demonstrand aptitudinile speciale pe care multi romani le-au aratat in sectorul IT. Costurile cu forta de munca romaneasca sunt competitive, iar cunostintele de limba engleza si alte limbi straine sunt excelente. In timp ce multe orase din Romania ofera oportunitati bune, Cluj Napoca figureaza in studiul KPMG din mai multe motive. Este un oras de provincie, care a cunoscut o crestere semnificativa in ultimii ani, dar a carui infrastructura nu a ajuns la acelasi nivel de presiune cu cel din capitala – Bucuresti,” a declarat Cristian Itu, Senior Manager in cadrul Departamentului IT Advisory din KPMG Romania.