Valoarea comertului electronic cu plata online prin card bancar in primele trei luni ale anului a fost de 18,58 milioane euro, in crestere cu 59% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform RomCard.
Numarul de tranzactii inregistrate in aceeasi perioada a fost de aproape 256.000. Prin platforma ePayment au fost derulate 220.000 de tranzactii, cu o valoare totala de 17 milioane euro.

"Chiar daca datele se refera exclusiv la evolutia platii online, ele ne arata ca in general comertul electronic nu este foarte afectat de conditiile economice actuale, contrar asteptarilor din piata. De asemenea, avand in vedere volumele inregistrate la plata prin card si conform propriilor calcule, estimam ca ponderea platilor online prin card a crescut la un procent de 20-22% din totalul metodelor de plata", afirma Carmen Sebe (foto), director general Gecad ePayment.

In ceea ce priveste produsele achizitionate in primele trei luni ale anului, analiza numarului de tranzactii derulate prin platforma ePayment pe prinicipalele segmente (telecom, turism, etail si servicii) a evidentiat cresteri pe aproape toate sectoarele comertului electronic, exceptie facand segmentul IT (produse hardware), vanzarile de telefoane mobile si serviciile de recrutare.

"Cresterea inregistrata de comertul electronic intr-o perioada in care toti jucatorii se asteptau la scaderi demonstreaza, inca o data, potentialul acestei industrii. Sper ca evolutia de pana acum sa incurajeze companiile mari sa abordeze Internetul ca si canal de vanzari aditional si sa investeasca in comertul electronic", declara Marin Mitroi, director general RomCard.

Turismul si transporturile, cea mai buna evolutie in ianuarie - martie 2009

In sectorul telecomunicatiilor, numarul tranzactiilor a crescut in ianuarie-martie 2009 cu 85% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in special datorita evolutiei pozitive a companiilor care ofera servicii de telecomunicatii.

Turismul si transporturile reprezinta segmentul care a inregistrat cea mai buna evolutie, numarul tranzactiilor fiind cu 111% mai mare fata de primul trimestru al anului trecut.

"La finalul anului trecut si inceputul lui 2009 se considera ca turismul va fi printre cele mai afectate domenii. Ofertele speciale practicate de diferiti operatori de turism si transporturi au atras insa clienti si au generat o crestere puternica a vanzarilor", explica Carmen Sebe.

Segmentul serviciilor, care ocupa acum locul trei in topul tranzactiilor, dupa numarul comenzilor efectuate in magazinele ce lucreaza cu Gecad ePayment, a inregistrat o crestere cu 80% fata de aceeasi perioada din 2008, principalele servicii solicitate fiind cele de acces la continut si gazduire web.

Cea mai spectaculoasa evolutie in sectorul serviciilor a fost inregistrata de asigurarile online care au luat avant in 2009, numarul asigurarilor incheiate online fiind de peste cinci ori mai mari decat in in primul trimestru din 2008.

In ceea ce priveste retailul online, singurul segment afectat a fost cel al produselor hardware IT care, in sistemul ePayment, a inregistrat un numar de tranzactii mai redus cu 22% decat in primul trimestru al anului trecut si a fost depasit, ca numar de comenzi, de vanzarile de bilete la concerte si spectacole. Acestea, la randul lor, au crescut de peste trei ori, ca urmare a numeroaselor concerte anuntate in acest an.

In timp ce vanzarile pentru produse hardware au scazut, tranzactiile cu produse software au crescut cu 123%. Alte produse cu o evolutie foarte buna a numarului de comenzi achitate cu card bancar, la categoria retail online, au fost florile, cadourile, jucariile, cartile si confectiile. La nivelul intregului sector al retailului online, numarul tranzactiilor online a fost cu 80% mai mare decat in primele trei luni ale anului trecut.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri