“PC-urile reprezinta o industrie matura. Ne vom extinde catre industria televizoarelor unde este loc”, a declarat Shih.

Compania taiwaneza va rivaliza cu Samsung Electronics si cu Amazon.com, care domina pietele in crestere de televizoare si respectiv cititoare digitale. Acer, unul dintre producatorii cu cea mai rapida crestere, planuieste sa se extinda dincolo de computere dupa ce industria a scazut pentru prima data din anul 2001.

Compania a postat o crestere de 24% a vanzarilor de computere din trimestrul al doilea, cea mai mare dintre primi cinci retaileri, dupa ce vanzarile de laptop-uri ieftine au avansat in pofida recesiunii globale, a anuntat compania de cercetare IDC. Compania concureaza in vanzarile de computere cu Hewlett-Packard si Dell.

In luna februarie compania a lansat primul terminal mobil cu functii de Internet si a anuntat ca urmareste ca pana in 2011, 10% din veniturile totale sa fie reprezentate de vanzarile de telefoane mobile.

Inainte de a lansa citioarele de carti electronice, Acer asteapta pana cand piata se va dezvolta, iar in prezent testeaza vanzarea de televizoare, a declarat Shih. Vanzarile de televizoare LCD (ecran cu cristale lichide) vor creste la 203 milioane de unitati pana in 2013, fata de 105 milioane cat erau anul trecut, a anuntat compania de cercetare DisplaySearch.

Principalii jucatori din piata televizoarelor LCD sunt Samsung, LG Electronics si Sony, care acumuleaza 61% din vanzarile totale din primul trimestru, potrivit DisplaySearch.

Cartile electronice vor fi “o mare oportunitate pentru companiile de PC-uri”, a declarat Shih. Amazon.com si Sony sunt cei mai mari furnizori de cititoare de carti digitale. Shih a declarat ca piata inca nu a ajuns la maturitate desi sunt multe companii care vor sa patrunda in segment.