Consumatorii incearca sa economiseasca bani in ceea ce priveste comunicatiile, dar sunt dispusi in continuare sa plateasca pentru servicii precum internet mobil de mare viteza sau televiziune digitala. Ei analizeaza mai multe oferte, semneaza contracte pe termen lung, la care costul este mai mic sau contracteazapachete de internet, telefonie si televiziune de la aceeasi companie, potrivit Ofcom, citat de NewsIn.

"In pofida recesiunii, oamenii petrec mai mult timp uitandu-se la televizor, folosindu-si telefoanele mobile sau accesand internetul", a explicat Peter Phillips, partener Ofcom. "Intre timp, devenim mai atenti la modul in care platim pentru aceste servicii si, pe langa oferte mai bune, cerem mai mult control", a adaugat el.

In primul trimestru al anului 2009, 46% dintre consumatori au achizitionat un pachet cu doua sau mai multe servicii de la acelasi operator.

Raportul arata ca, in pofida situatiei economice dificile, consumatorii sunt dispusi in continuare sa plateasca pentru servicii precum televiziunea high definition si internetul mobil de mare viteza.

Peste un sfert dintre familiile britanice au un DVR (Digital Video Recorder), care le permite sa inregistreze in format digital. Peste doua milioane de familii au achizitionat servicii de televiziune high definition (HD), iar 17,6 milioane de televizoare echipate pentru acest tip de transmisii au fost vandute in Marea Britanie.

Aproape 70% dintre familiile britanice aveau internet de mare viteza la sfarsitul primului trimestru al anului 2009, fata de 58% in aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, peste 10% dintre familii aveau acces la internet mobil de mare viteza. Dintre cei care au internet mobil, trei sferturi au acces si la un serviciu de internet fix de mare viteza.