Anul trecut, Xerox Romania Echipamente si Servicii a raportat un profit net de 3,4 milioane euro, iar in 2007 – un milion euro.

Xerox isi desfasoara operatiunile in Romania prin trei entitati diferite, locale si internationale, raportand in fiecare an, conform regulamentului intern al corporatiei, rezultatele consolidate obtinute pe piata din Romania de toate cele trei entitati. Una singura din cele trei entitati este inregistrata in Romania si raporteaza rezultatele financiare conform IFRS si legislatiei locale - divizia de echipamente si servicii. Celelalte doua entitati inregistreaza operatiunile mai multor tari, deservind scopuri regionale.

Astfel, anul trecut, compania a avut o cifra de afaceri cumulata de 72 milioane dolari, adica 49,3 milioane euro.

Pe profit in primul semestru

In prima jumatate a acestui an, compania a inregistrat profit, datorita cresterii valorii serviciilor, dar si a reducerii si eficientizarii costurilor operationale.

"Din pacate, nu putem oferi o cifra de afaceri partiala, ci una totala, care va fi publica la sfarsitul lui 2009. In ceea ce priveste numarul imprimantelor vandute in primul semestru din 2009, informatiile oficiale sunt colectate regional la finele fiecarui an si sunt publicate in prima parte a anului urmator", a declarat, pentru Wall-Street, Miruna Constantinescu, marketing manager Xerox Romania si Rep. Moldova.

Contextul economic actual a condus la o redefinire a strategiei companiilor si a utilizatorilor individuali, in sensul reducerii semnificative a cheltuielilor, al amanarii investitiilor in echipamente de birou sau al gasirii de noi solutii financiare - inchirierea de echipamente sau externalizarea de servicii.

"Tendinta de favorizare a externalizarii ne-a surprins intr-o pozitie extrem de buna, intrucat am inceput sa ne orientam catre acele organizatii de pe piata care doresc sa externalizeze managementul documentelor in incercarea de eficientizare a operatiunilor si de optimizare a costurilor.

In particular, vanzarile de echipamente au avut o tendinta descrescatoare in prima jumatate a anului, dar impactul asupra Xerox nu a fost resimtit puternic, fiind contrabalansat de evolutia pozitiva a serviciilor si a proiectelor de externalizare care fie s-au materializat mai repede, fie s-au extins", a explicat Constantinescu.

In plus, preturile la echipamente au scazut substantial in S1 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Avand in vedere contractia pietei, asta a fost o tendinta normala, care s-a resimtit in cazul tuturor producatorilor de hardware, nu doar a celor de imprimante sau multifunctionale, potrivit marketing manager-ului Xerox.

"Cu atat mai mult, strategia noastra de a pune accent pe servicii, definita la inceputul anului 2009, ne-a dovedit ca se pot obtine rezultate pozitive chiar si atunci cand piata este in scadere, daca oferi o solutie win-win, mulata pe prioritatile „de criza” ale pietei", a completat ea.

Clientii Xerox au extins serviciile externalizate catre companie in prima jumatate a acestui an.

Categoria de produse care a avut succes in primul semestru al anului si va avea in continuare sunt multifunctionalele laser, care ajuta la optimizarea proceselor de birou, reduc costurile de imprimare si ajuta angajatii din companii sa-si organizeze mai eficient timpul.

Xerox Romania: 2009 este un an incert, dar cu foarte mari oportunitati

Xerox Romania: 2009 este un an incert, dar cu foarte mari oportunitati