La varsta la care multi se intreaba de ce au absolvit o facultate, Sergey Brin si Larry Page revolutionau cautarea pe Internet. Cei doi aveau 23, respectiv 24 de ani cand si-au dat seama ca motoarele de cautare existente la acel moment nu sunt bune de nimic.

Yahoo inca mai angaja oameni care compuneau manual liste de site-uri, iar rezultatele cautarilor aveau o problema fundamentala: irelevanta.

Pentru ca tehnologia era putin in urma descoperirii lor, prima varianta a motorului de cautare nou-creat a fost gazduita de un server construit din mai multe componente inghesuite intr-o structura facuta din piese de Lego, una dintre pasiunile lor. Problema relevantei a fost rezolvata de micii roboti cibernetici programati sa colinde Internetul in cautare de pagini noi. Googlebot a fost, in prima faza, considerat o unealta de spionaj. El copiaza si indexeaza site-urile pe care le viziteaza si este in permanenta la curent cu modificarile survenite. Un Googlebot viziteaza un site indexat de mii de ori intr-o zi. CBSnews.com, de exemplu, primeste aproximativ 35.000 de vizite de la un googlebot in fiecare zi. O alta inventie care a imbunatatit rezultatele cautarilor a fost metoda prin care paginile sunt ordonate in functie de relevanta lor. PageRanking ordoneaza aceste pagini dupa un algoritm secret, realizat chiar de Larry Page.

ASCENSIUNE/b>

Citeste si:

Popularitatea lui Google si valoarea afacerii au avut o ascensiune cu totul spectaculoasa. Cei doi nici macar nu-si propusesera sa faca o afacere proprie din descoperirea lor, fiind mai degraba interesati sa vanda noua tehnologie unui motor de cautare deja existent, cel mai probabil, celor de la Yahoo. Au devenit constienti de oportunitatea afacerii in 1999, cand Google aduna cateva milioane de cautari in fiecare zi.

Sambata seara, la ora 20:05, Antena 3 va prezenta istoria foarte recenta si deosebit de spectaculoasa a celor care au pus bazele motorului de cautare Google.

IN 100 DE LIMBI STRAINE

Treptat, Google a ajuns sa poata da rezultate in o suta de limbi straine. Mai mult decat atat, rezultatele cautarilor s-au impacat de minune cu link-urile publicitare, fara ca un utilizator obisnuit sa fie asaltat de bannere sau alte informatii irelevante. Plasarea de spatii publicitare in lista de cautari a devenit o afacere cu succes incontestabil pentru advertiserii care au avut incredere in noua metoda de promovare. Astazi, Google numara peste 200 de milioane de cautari in fiecare zi. Averea lui Page si a lui Brin este estimata la aproximativ 4 miliarde de dolari pentru fiecare. Mai mult decat atat, multumita cifrelor de la bursa, multi dintre angajatii de la Google sunt milionari in dolari.