Ce spuneti de telefonul care-ti indica drumul, care te sfatuieste in privinta regimului, care calculeaza tipul de parfum ce ti se potriveste? Clientii de telefonie mobila nu mai cumpara un telefon doar pentru servicii de voce si nu aleg un operator doar pentru calitatea retelei sale. Mai ales in tarile unde procentul de penetrare a telefoniei este de 100% sau chiar peste, unde retelele sunt destul de performante incat sa fie echivalente calitativ si unde batalia concurentiala a facut ca tarifele sa scada si sa ajunga la praguri aproximativ egale si acceptabile pentru consumator, acesta nu-si mai alege telefonul doar pentru functia sa primara. Ceea ce determina alegerea operatorului de catre client sunt serviciile aditionale. Jocurile si muzica fac parte deja din clasici. Ba chiar si televiziunea pe telefon devine un lucru banal. Au intrat nu de mult in scena telefonul care plateste parcarea sau biletul de autobuz, telefonul care permite localizarea restaurantelor, magazinelor sau a punctelor de interes cele mai apropiate - toate acestea sunt realitati.

Program de parteneriat si dezvoltare

Dezvoltatorii de aplicatii cauta solutii cat mai originale pentru ca operatorii sa poata lansa servicii care sa determine clientii de telefonie mobila sa consume cat mai mult. Unul dintre operatorii care au inteles importanta acestor servicii suplimentare este si Orange, care a lansat un program de parteneriat si dezvoltare numit Orange Partner. A treia editie a Code Camp, reuniunea anuala a dezvoltatorilor parteneri ai Orange, avut loc in sudul Frantei, saptamana trecuta. Producatori de aplicatii mobile, editori de jocuri, furnizori de continut, fabricanti de terminale si furnizori de sisteme de exploatare din lumea intreaga s-au reunit timp de trei zile pentru ateliere, seminarii, intalniri si teste. Code Camp a avut 450 de participanti din 20 de tari, reprezentand 230 de companii. Reuniunea a urmarit incurajarea crearii de noi aplicatii pentru diferite sisteme de operare ale telefoanelor mobile. Aplicatiile selectionate vor beneficia de o eventuala distributie spre aproape 60 de milioane de clienti din 16 tari. Pana in prezent, succesele cele mai sigure au fost aplicatiile de navigare, de productivitate personala, de urmarire a flotei auto, de automatizare a fortei de vanzare si serviciile de geolocatie.

Pentru a putea dezvolta exact acele aplicatii de care au nevoie utilizatorii, si partenerii trebuie sa stie care sunt asteptarile acestora, ca si exigentele in materie de personalizare, prin sonerii, muzica, video, jocuri si alte continuturi multimedia. Printre creatorii de jocuri de la Code Camp, Philippe Chassany de la Mobitween, este singurul care pariaza pe jocurile ce folosesc tehnologia in Flash: Spre deosebire de jocurile in Java, continutul in Flash este light. Unii pariaza pe o tehnologie inovatoare, altii adapteaza tehnologia la cerintele tot mai mari ale pietei. Anul viitor se arata interesant, din punctul de vedere al telefoniei mobile. Orange va lansa serviciile 3G si in Romania, dar nu va fi vorba, cel putin in prima faza, de HSDPA, varianta evoluata a acestora, afirma oficialii operatorului. Astfel, vom avea o competitie echilibrata intre Connex si Orange si din punctul de vedere al tehnologiei si, mai ales, al serviciilor pe care fiecare operator va alege sa le ofere pe acest suport.


Cel mai bun operator va fi cel care va asocia cel mai mare numar de servicii cu o calitate si o securitate optime pentru utilizator. Un serviciu complet incluzand date, video, Internet, TV. Bernard Moscheni,
CEO Mobistar Belgia

Triple-play? De ce nu quadruple-play!

Nici operatorii de cablu TV (care sunt in acelasi timp provideri de internet si mai recent de telefonie fixa) nu se lasa mai prejos, multiplicand paleta serviciilor oferite. Astfel, cu ocazia anuntarii finalizarii tranzactiei prin care UPC a preluat Astral, Richard Anderson, director al UPC, afirma dorinta de a merge si mai departe: Daca acum vorbim despre introducerea serviciilor triple-play in cat mai multe localitati, viitorul in industria de telecomunicatii este reprezentat de serviciile four-play, al patrulea element al ofertei fiind telefonia mobila. UPC Romania doreste ca si clientii romani sa beneficieze de solutiile inovatoare pe care le ofera convergenta tehnologiilor. In laboratorul UPC din Olanda, sunt in curs testele pentru a determina cea mai buna solutie tehnica de a oferi acest four-play. Telefonul va bascula de pe reteaua fixa pe cea mobila si invers, in functie de locul in care se gaseste utilizatorul, in asa fel incat factura sa fie cea mai avantajoasa.



HSDPA, adevaratul 3G

Daca serviciile aditionale sunt secretul reusitei in telefonia mobila, producatorii de echipamente au ca tema obtinerea unor viteze cat mai mari pentru ameliorarea furnizarii acestor servicii. GPRS, EDGE si UMTS permit, deocamdata, viteze destul de mici, de la 40 de kilobiti pe secunda (kbps) la maximum 384 kbps. Utilizand accesul Wi-Fi (internet prin unde radio), ajungem la 10 Mbps. HSDPA, (High Speed Downlink Packet Access) evolutia urmatoare a 3G, care este asteptata pe piata anul viitor, va permite viteze de 14 Mbps cu o mobilitate mare. Toate acestea cer investitii considerabile, pentru a construi retele cu acoperire si tehnologii compatibile intre ele. HSDPA este vital pentru asigurarea de viteze de date necesare pentru operatorii care ofera servicii Mobile Triple Play (voce, video si date) intr-un mediu mobil. Multi operatori europeni promit lansarea HSDPA pentru 2006, cum ar fi de pilda TeleRing Austria. Mai multe chestiuni raman in suspans: problema terminalelor care a penalizat deja UMTS-ul risca sa fie aceeasi si pentru HSDPA. Mobilele si cartelele 3G urmatoare vor fi compatibile HSDPA, dar cele vandute pana in prezent nu sunt. Pe de alta parte, HSDPA nu are sens decat in momentul cand acoperirea 3G va fi completa.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri