Producatori de top ca Sony, Panasonic, LG Electronics si Samsung Electronics au lansat si este de asteptat sa scoata pe piata in aceasta saptamana televizoare 3D la cea mai mare expozitie de electronice, Consumer Electronics Show (CES), sperand ca noua tehnologie va fi un important impuls pentru industrie la fel cum a fost tranzitia de la televizoarele alb negru la cele color.

Investitorii considera ca este prea devreme pentru a investi bani in televiziunea tridimensionala. Au trecut aproape zece ani ca preturile televizoarelor color sa scada indeajuns de mult pentru a castiga acceptarea in Statele Unite, sustine Mitsushige Akino, din partea companiei japoneze de investitii Ichiyoshi Investment Management.

Multi consumatori detin deja televizoare de inalta definitie si va fi destul de dificil sa ii convinga sa cheltuie din nou pe actualizarea acestor sisteme, considera analistii.

In prezent, exista doar cateva televizoare 3D, cu o diagonala de 42 inci pentru 1000 dolari (699 euro), in timp ce un televizor LCD costa aproximativ 700 dolari (487 euro).

Nevoia de ochelari speciali si lipsa de evenimente de divertisment si de sport in format 3D ar putea tine departe consumatorii de cumpararea tehnologiei in afara cinematografelor, sustin analistii.

In timp ce Walt Disney si Discovery Communications au anuntat planuri de programe 3D, analistii au declarat ca majoritatea formatelor 3D vor veni prin intermediul DVD-urilor dupa ce retelele de televiziune au achizitiona doar o mica infrastructura necesara pentru difuzarea 3D.

"Un important impediment, dincolo de oferirea ochelarilor speciali, trebuie sa ii asigure pe acestia ca este ceva interesant de urmarit", a adaugat Paul Gagnon, din partea DisplaySearch. Analistul estimeaza ca aproximativ un milion de televizoare 3D vor fi vandute in 2010, fiind o partea prea mica din piata totala de 200 milioane unitati. DisplaySearch estimeaza ca vor fi vandute noua milioane de unitati de televizoare 3D pana in 2012.

Formatul 3D este un pariu important pentru industrie fiind urmatoarea atractie dupa ce milioane de case au televizoare cu ecran plat in mai multe camere din casa.

Vanzarile de televizoare LCD sunt inca mari, dar profitul a scazut brutal dupa ce pretul a scazut. DisplaySearch estimeaza ca veniturile provenite din vanzarea de LCD-uri vor scadea cu 6% datorita reducerilor facute de furnizori.