Comparativ in Ungaria, penetrarea acestor tipuri de televizoare este de 19% la nivelul gospodariilor, iar in Polonia si Cehia rata este de 35%. La polul opus, in Marea Britanie, programele pot fi vizionate pe un televizor cu ecran plat in 67% dintre gospodarii.

Anul trecut vanzarile de televizoare de tip LCD si plasme au fost ca numar de unitati la acelasi nivel cu cele cu tub catodic, dar au insemnat circa 80% din valoarea pietei de aproximativ 200 de milioane de euro din 2009, dupa cum a declarat Ciprian Hatneanu, retail&technology director in cadrul GFK Romania.

In 2009 s-au vandut circa 450.000 de televizoare LCD si plasme, potrivit lui Bogdan Gheorghiu, directorul de marketing al Panasonic Romania.

Pe de alta parte, televizoarele cu tub catodic au insemnat in ianuarie si februarie 2010, circa 47% din vanzarile in unitati, respectiv 44%.

De asemenea, vanzarile de LCD-uri au reprezentat 50% din vanzarile in prima luna din an si 53% din volumele vandute in februarie.
Plasmele, televizoare care se vand de la preturi incepand cu 2.000 de lei, s-au vandut intr-o proportie de doar 3% atat in februarie, cat si in ianuarie 2010.

Pe de alta parte, in tarile din Europa de Est, media din februarie a vanzarilor a fost de 10% pentru televizoarele cu tub catodic, 82% pentru LCD-uri si 8% pentru plasme. Tarile incluse in cercetare sunt Romania, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Slovacia, Slovenia, Polonia si Rusia.

Anul trecut la nivel mondial s-au vandut 230 de milioane de televizoare dintre care LCD-urile au fost 146 de milioane de unitati, plasmele- 14 milioane de exemplare si televizoarele cu tub catodic- 70 de milioane de unitati, potrivit GFK.

Anul acesta sunt estimate sa se vanda 243 de milioane de televizoare. Compania de cercetare estimeaza ca se vor vinde 174 de milioane de LCD-uri, 14 milioane de plasme si 55 de milioane de televizoare cu tub catodic.