Pe de alta parte, profitul net al companiei a crescut cu 52%, la 441 milioane de dolari comparativ cu 290 de milioane de euro in primul trimestru din 2009.

Dar aceste cresteri au venit in timp ce marja profitului operational a scazut la 17,6% fata de 18,1% in urma cu un an, in ciuda eforturilor companiei de a reduce cheltuielile in ultimii trei ani, scrie cotidianul britanic Financial Times.

Insa costurile in crestere pentru anumite componente au redus marja profitabilitatii, chiar daca comenzile in zona corporate (care inseamna in jur de 78% din veniturile companiei) s-au majorat in ultimele luni.

Pe de alta parte, Dell incearca sa isi reduca dependenta de piata PC-urilor si sa se extinda in cea a telefoanelor inteligente si a tabletelor PC in care va trebui sa concureze cu Apple, dar si cu cei de HP, care au cumparat recent Palm.

In primul trimestru al acestui an vanzarile de laptopuri Dell au crescut cu 18%, la 4,56 miliarde de dolari, in timp ce cele de desktopuri au scazut cu 13%, la 3,59 miliarde de dolari.