Utilizatorul poate face click pe o imagine cu un telefon, adiacenta unei reclame, sa-si introduca numarul de telefon si apoi sa acceseze butonul "connect for free". Serviciul Google apeleaza numarul de telefon al advertiser-ului.

Spre deosebire de Voice over Internet Protocol, tehnologia care transmite voce pe Internet, acest serviciu se pare ca se conecteaza prin liniile obsinuite de telefonie. Insa, Google nu a a oferit mai multe detalii privind specificatiile tehnologiei utilizate.

"Nu vom divulga numarul D-voastra de telefon nimanui, nici macar advertiser-ului", se spune pe site-ul Google. "Cand sunteti conectati cu advertiser-ul, numarul d-voastra este blocat, astfel ca acesta nu-l poate vedea. In plus, la scurt timp vom sterge numarul de pe serverele noastre".

Google a declarat ca va plati pentru apeluri, indiferent daca sunt locale sau pe distante lungi. Totusi, utilizatorii ar putea plati taxe in functie de abonamentul de telefon mobil utilizat.

Citeste si:

"Google are permanent in vedere noi moduri de furniza valoare advertiser-ilor sai, de aceea deruleaza frecvent teste pentru noi caracteristici si produse", a declarat compania. "In prezent derulam un test limitat pentru un model pay-per-call, dar in acest moment nu putem oferi detalii suplimentare".

Punand in contact direct clientii cu advertiser-ii prin intermediul computerului ar putea creste valoarea reclamelor online, in special pentru companii precum Google, care obtine aproape toate veniturile din publicitate.

In august, Microsoft a achiztionat compania Teleo, o companie de telefonie pe internet, cu scopul de a oferi in cadrul MSN capacitati pay-per-call.

IBM a declarat ca va integra tehnologia pay-per-call de la Avaya in Lotus Notes si in alte aplicatii. Iar Yahoo testeaza click-to-call in serviciul sau de mesagerie instant.