In ceea ce priveste gradul de cunoastere a tehnologiei HD, aproximativ jumatate dintre respondenti asociaza tehnologia HD cu o calitate mai buna a imaginii, in timp ce o treime dintre acestia nu au auzit de termen sau nu au stiut sa raspunda la intrebarea din chestionar. Tehnologia HD este confundata de cele mai multe ori cu receptia semnalului TV in mod digital (16% dintre respondenti).

In ceea ce priveste penetrarea conexiunii TV digitale, aceasta este de 43%, astfel ca 23% este reprezentata de televiziunea digitala prin satelit, iar 20% prin cablu digital. Totodata, studiul a aratat ca 12% dintre telespectatorii chestionati care folosesc conexiune analogica sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru a trece pe digital.

"Am realizat acest studiu pentru a identifica adoptarea noilor tehnologii de catre consumatorii romani, in contextul primei transmisii HD a unui campionat mondial de fotbal", a declarat Sorin Spinu (foto), director de vanzari al diviziei de Home Entertainment la LG Electronics Romania.

Conform studiului, 33% dintre cei chestionati au urmarit meciurile de fotbal de la Cupa Mondiala 2010, principalele surse de informare ale acestora fiind televiziunea (98%), site-ul oficial FIFA (9%) si retelele de socializare (4%).

Citeste si:

Internetul este folosit ca sursa de informare intr-o masura semnificativ mai ridicata de catre respondentii tineri (15 – 30 de ani).

Comparativ cu editia precedenta din 2006, in 2010 s-a constatat aproape o dublare a utilizarii Internetului pentru informarea despre meciurile Cupei Mondiale, ponderea acestui mediu fiind doar de 5% la editia precedenta, comparativ cu 9% cat s-a inregistrat la aceasta editie.

In ceea ce priveste locurile in care au fost urmarite meciurile, romanii au preferat sa le vizioneze acasa cu familia (76%), acasa cu prietenii (31%), la rude sau prieteni (22%), in baruri (15%), telespectatorii renuntand la anumite activitati precum mersul la cumparaturi sau petrecerea timpului cu familia.

Citeste si Spinu, LG: Cablistii pot influenta evolutia vanzarilor de televizoare

Spinu, LG: Cablistii pot influenta evolutia vanzarilor de televizoare

Spinu, LG: Cablistii pot influenta evolutia vanzarilor de televizoare