In ceea ce priveste penetrarea conexiunii TV digitale, aceasta este de 43%, astfel ca 23% este reprezentata de televiziunea digitala prin satelit, iar 20% prin cablu digital. Totodata, studiul a aratat ca 12% dintre telespectatorii chestionati care folosesc conexiune analogica sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru a trece pe digital.
"Am realizat acest studiu pentru a identifica adoptarea noilor tehnologii de catre consumatorii romani, in contextul primei transmisii HD a unui campionat mondial de fotbal", a declarat Sorin Spinu (foto), director de vanzari al diviziei de Home Entertainment la LG Electronics Romania.
Conform studiului, 33% dintre cei chestionati au urmarit meciurile de fotbal de la Cupa Mondiala 2010, principalele surse de informare ale acestora fiind televiziunea (98%), site-ul oficial FIFA (9%) si retelele de socializare (4%).
Internetul este folosit ca sursa de informare intr-o masura semnificativ mai ridicata de catre respondentii tineri (15 – 30 de ani).
Comparativ cu editia precedenta din 2006, in 2010 s-a constatat aproape o dublare a utilizarii Internetului pentru informarea despre meciurile Cupei Mondiale, ponderea acestui mediu fiind doar de 5% la editia precedenta, comparativ cu 9% cat s-a inregistrat la aceasta editie.
In ceea ce priveste locurile in care au fost urmarite meciurile, romanii au preferat sa le vizioneze acasa cu familia (76%), acasa cu prietenii (31%), la rude sau prieteni (22%), in baruri (15%), telespectatorii renuntand la anumite activitati precum mersul la cumparaturi sau petrecerea timpului cu familia.
Citeste si Spinu, LG: Cablistii pot influenta evolutia vanzarilor de televizoare
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: