Operatorul va transmite pentru cei peste un milion de abonati Dolce si NextGen cele 112 meciuri care compun al doilea pachet de drepturi de televizare ale UEFA Champions League, cea mai populara competitie intre cluburi la nivel mondial.

Meciurile din Champions League atrag in fiecare sezon milioane de spectatori, de altfel in 2009 competitia devenind cel mai urmarit program sportiv din lume datorita finalei dintre Manchester United si Barcelona la care s-au uitat 109 milioane de telespectatori fata de Super Bowl, finala campionatului de fotbal american dintre Pittsburgh Steelers si Arizona Cardinals care a fost privita de 106 milioane de persoane.

Achizitionarea drepturilor de transmisie a meciurilor din UEFA Champions League a fost facuta pentru sezoanele 2010-2011 si 2011-2012.

Pachetul include meciurile live, rezumatele meciurilor si o emisiune saptamanala de analiza a etapei, precum si drepturile de transmisie a partidelor prin internet pe site-ul companiei, www.romtelecom.ro.

Lansarea Dolce Sport vine insa in cel mai dificil moment pentru piata de publicitate pentru televiziune care este estimata sa scada la 209 milioane de euro fata de recordul de 337 milioane euro atins in urma cu doi ani, conform datelor agentiei Initiative Media.

Piata de publicitate pentru posturile cu profil sportiv este evaluata in acest an la in jur de 2% din totalul investitiilor pe televiziune, mai exact la aproximativ 4 milioane de euro, potrivit estimarilor lui Cristian Mucichescu, managing director al agentia de media OMD Romania.

De altfel, consultantul media Iulian Comanescu considera piata de televiziuni sportive ca fiind un segment in care “vorbim de Sport.ro si diferite bonusuri pe care operatorii le ofera pentru a castiga clienti”.

Insa lansarea celor de la Romtelecom nu este foarte influentata de investitiile in publicitate, avand in vedere ca operatorul considera postul ca pe un serviciu adaugat celor care sunt abonati ai televiziunii Dolce, iar canalul este totodata un mijloc prin care compania poate atrage noi utilizatori.

„Dorim sa oferim celor peste un milion de clienti ai nostri un beneficiu suplimentar prin adaugarea canalului Dolce Sport la pachetele Dolce si NextGen, fara ca acestia sa plateasca ceva in plus la abonamentul actual. Cu lansarea canalului Dolce Sport Romtelecom face un nou pas in implementarea strategiei sale de pozitionare ca furnizor preferat de entertainment pe piata romaneasca, dupa lansarea serviciilor IPTV Dolce Interactiv si a pachetului de programe HD,” a declarat Ovidiu Ghiman, director executiv strategie si dezvoltarea afacerii in cadrul Romtelecom.

Canalul va fi disponibil din 26 august pentru cei peste 900.000 de abonati ai televiziunii digitaea prin satelit Dolce si celei IPTV (Dolce Interactiv) si pentru cei peste 160.000 de abonati ai NextGen.

“Piata de media este afectata de criza in primul rand pe segmentul de canale trasmise gratuit, unde au scazut incasarile din publicitate. Cu Dolce Sport, vorbim de o operatiune de continut a unui furnizor de cablu/DTH/IPTV, si nu de o televiziune. Costurile canalului respectiv se leaga de dorinta Romtelecom de a castiga mai multi abonati la platformele digitale si de a tine pasul cu RCS-RDS, care are Digi Sport si Digi Sport+. Cu alte cuvinte, sursa de finantare nu e in acest caz, in primul rand, vaduvita de piata de publicitate”, explica Iulian Comanescu.

Pe de alta parte, Cristian Mucichescu afirma ca in momentul in care un operator de servicii de televiziune isi doreste sa isi diversifice oferta nu poate sa se se rezume doar la gazduirea programelor companiilor de media intrucat in acest fel diferentierea fata de competitori s-ar face doar prin detalii tehnice (acoperire, sisteme de receptie) si prin pret.

“Distributia este poate cel mai mare avantaj pe care il poate avea un operator de telecomunicatii. Astfel, acestea poate sa includa in pachetul sau de programe orice canal vrea, pe cand o companie media trebuie, de exemplu, sa gaseasca loc in oferta unui operator de televiziune prin cablu”, afirma seful OMD Romania.

Citeste si:

Programul Dolce Sport va difuza 112 meciuri din UEFA Champions League, iar celelalte 34 de meciuri ale competitiei, care nu fac parte din pachetul preluat de Romtelecom, vor fi prezentate in reluare pe acelasi canal, pe langa transmiterea lor in direct pe programele TVR.

“Fotbalul, la care as adauga filmele necesita mai putina expertiza de continut si costa mai putin. Ai un film sau un meci de 90 de minute, ramane eventual sa-l impachetezi in alte segmente de grila”, spune Iulian Comanescu despre preferintele operatorilor telecom de a lansa posturi de televiziune de sport.

Consultantul adauga ca un astfel de canal ofera totodata sansa de a oferi programe contra cost.

Pe de alta parte, sportul atrage audiente importante, iar acesta este un pas important pentru Romtelecom avand in vedere ca operatorul isi doreste ca pana la finalul lui 2012 sa ajunga principalul furnizor de televiziune.

De altfel, in ultima jumatate de an Romtelecom a devenit din ce in mai activ pe piata TV, la finalul lui 2009 lansand televiziunea prin protocolul de internet (serviciul IPTV denumit Dolce Interactiv), iar odata cu Campionatul Mondial de Fotbal a introdus televiziunea de inalta definitie.

Astfel Romtelecom se apropie din ce in mai mult de UPC Romania, al doilea jucator de televiziune pe piata locala cu 1.219.300 de abonati la finalul lui martie, avand in vedere ca operatorul are peste 900.000 de utilizatori prin Dolce (atat pentru platforma de televiziune prin satelit cat si pentru cea interactiva) si in jur de 160.000 de abonati prin NextGen, companie lansata in 2008.

Reprezentantii Romtelecom nu au dorit sa furnizeze informatii despre investitia in acest post de televiziune, despre audienta pe care o estimeaza sau despre ce alte programe ar mai putea difuza, oficialii companiei afirmand ca mai multe detalii ar putea fi oferite odata cu lansarea canalului pe 26 august.

Insa consultantul media Iulian Comanescu estimeaza ca investitia Romtelecom in Dolce Sport ar fi de cateva sute de mii de euro pe an, in afara de costurile meciurilor (care nu sunt publice deocamdata), si ca, pana la finalul anului, compania ar putea ajunge la o audienta medie de 0,1 puncte de rating sau cateva mii de telespectatori.

Cei mai importanti jucatori pe piata televiziunilor sportive sunt Sport.ro, Eurosport, gspTV, dar printre competitori se numara si Digi Sport si Digi Sport+, canal de sport lansat anul trecut de catre RCS&RDS, cel mai mare furnizor de servicii TV pe piata locala.

RCS&RDS estima anul trecut ca in 2009 costurile operationale pentru Digi Sport vor fi de 1,4 mil. euro, 1,8 mil. euro pentru 2010 si de 1,52 mil. euro pentru anul viitor.

RCS&RDS intra pe piata televiziunilor sportive cu o investitie de 1,4 mil. euro in Digi Sport

RCS&RDS intra pe piata televiziunilor sportive cu o investitie de...

Digi Sport devine unul dintre posturile importante de televiziune avand in vedere ca in acest weekend meciurile dintre Universitatea Cluj-Steaua si Astra Ploiesti-Dinamo din prima etapa a Ligi 1 au pozitionat canalul pe locul al treilea dupa ProTV si Antena 1, scria recent pe blogul sau jurnalistul Catalin Tolontan.

Digi Sport a inregistrat la finalul saptamanii trecute o medie de 2,4 puncte de rating pe segmentul publicului urban intre 18 si 99 de ani, adica aproximativ 230.000 de telespectatori.