Urmand exemplul altor tari unde metodele alternative de plata au castigat teren, nu a durat mult iar solutiile de plata instant au fost lansate si in Romania, cele mai utilizate servicii puse la dispozitie de aceste terminale ramanand cele de incarcare a cartelelor telefonice. Cum abordeaza Cosmote, al treilea operator de telefonie mobila prezent pe piata locala, aceasta noutate?
“Terminalele de plata sunt atractive pentru utilizatorii nostri, intrucat acestea sunt disponibile 24 de ore din 24, sunt amplasate in zone usor accesibile, cum este cazul statiilor de metrou sau garilor, si sunt usor de folosit”, explica oficialii Cosmote.

ZebraPay, companie infiintata anul trecut, a lansat, in luna mai a acestui an, un sistem de plati prin care utilizatorii interesati pot cumpara bilete de tren, autocar, cartele prepaid si pot plati facturi.

La momentul lansarii, utilizatorii cartelelor prepaid de telefonie mobila Cosmote si Orange beneficiau de serviciul TopUp, iar reincarcarea se realiza fara valori prestabilite de incarcare si fara costuri suplimentare, dar si de serviciul clasic, de tip Pin Cod. Dupa aproximativ o luna de la intrarea pe piata locala, Radu Ciorbea, directorul general al ZebraPay, declara ca ponderea incasarilor prin aceste terminale va fi asigurata in proportie de 80% de reincarcarile prepaid.

“Acest canal de vanzare este relativ nou pe piata din Romania, astfel ca este prematur deocamdata sa incadram utilizatorii de terminale de plati instant intr-o anumita categorie. Insa noi ne asteptam ca tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani sa fie, in faza initiala, cei mai receptivi pentru testarea si utilizarea acestor servicii”, potrivit reprezentantilor operatorului de telefonie mobila.

Printre obiectivele asumate de ZebraPay pana la finalul lui 2010 se numara si cel al efectuarii a 6 milioane de operatiuni de reincarcare de catre aproximativ un milion de utilizatori. In ciuda faptului ca aceasta nisa de business este relativ la inceput pe piata romaneasca, Cosmote considera ca are un mare potential de crestere si ca, prin flexibilitatea amplasarii terminalelor, contribuie la largirea acoperirii teritoriale pentru serviciile prepaid.

Cel de-al treilea operator de telefonie mobila din Romania colaboreaza, pe zona de terminale de plata instant, pe sistemul TopUp, cu Qiwi, parte a grupului OE Investments (companie europeana care detine doua dintre cele mai mari sisteme de plati), care si-a lansat operatiunile locale la sfarsitul lunii iunie, si cu ZebraPay. Pe sistemul de e-vouchere, Cosmote ii are ca parteneri pe Brodos, Ecco Grup, Paypoint, Pay Up, Payzone si Sunlight Romania.

“Acest canal de vanzare vine in completarea canalelor clasice de vanzare. De la lansarea serviciilor de reincarcare prin terminale de plata am putut observa o crestere proportionala a numarului de reincarcari efectuate cu numarul de terminale amplasate in piata”, au adaugat oficialii companiei, care nu se declara nemultumiti de faptul ca prin aceste terminale se pot efectua reincarcari si in retelele concurente.

“Aceste terminale nu efectueaza doar reincarcari pentru companiile de telefonie mobila, ele avand in portofoliu o gama larga de servicii, astfel ca nu se poate discuta despre exclusivitate pe acest tip de canal de vanzare.”

Desi Cosmote nu dispune de date statistice referitoare la numarul de incarcari efectuate prin aceste terminale sau de informatii despre valoarea reincarcarilor, seful ZebraPay declara ca in doar o luna de la instalarea primelor aparate ale companiei, serviciul de reincarcare a cartelelor prepaid a fost accesat de 5.000 de utilizatori, dintre care 3.000 au optat pentru serviciile Vodafone si Cosmote.

Conform lui Ciorbea, pana la 30 iunie, jumatate dintre utilizatorii Top Up au optat pentru incarcarile minime de 10 pana la 20 lei.

Reprezentantii Cosmote sunt de parere ca, in continuare, se va pastra suma medie de incarcare inregistrata acum la incarcarile prepaid clasice.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri