Romanii continua sa se orienteze catre cumparaturile pe Internet chiar si in ceea ce priveste brazii si decoratiunile pentru Craciun, potrivit estimarilor grupului FlorideLux.ro care mizeaza pe un avans cu aproximtiv 60% a cifrei de afaceri pentru magazinul online BrazideCraciun.ro.

Crestrerea business-ului este determinata atat de campaniile de marketing initiate o data cu inceperea sezonului (septembrie – decembrie) dar si de investitiile derulate de la inceputul acestui an.

„2010 a insemnat pentru BrazideCraciun.ro investitii de 10.000 de euro in relansarea website-ului dar si in noua strategie de comunicare”, a declarat Marius Dosinescu (foto), business development manager in cadrul grupului FlorideLux.ro, care opereaza magazinele online www.floridelux.ro, www.brazidecraciun.ro si www.coroane.ro.

Previziunile oficialului BrazideCraciun.ro indica pentru acest an triplarea numarului de comenzi operate pana la finele anului, de la 600 in 2009, la 1.800. Cu toate acestea, Marius Dosinescu a subliniat ca situatia economica din acest an va determina majoritatea clientilor sa fie mai atenti la bugetele pentru Sarbatori.

Astfel, daca in 2009 valoarea medie a unei comenzi preluate de BrazideCraciun.ro s-a ridicat la 133 de euro, pentru anul in curs insa cumparaturile medii vor fi mai mici cu aproximativ 50%, ajungand la 70 de euro.

In ceea ce priveste clientii tinta ai BrazideCraciun.ro, Dosinescu a subliniat ca aproximativ 75% dintre acestia provin din mediul de businesss, fiind vorba de companii medii si mari.

Citeste si:

In cazul clientilor corporate, perioada de comenzi este cuprinsa intre 15 septembrie si 15 decembrie iar achizitia este efectuata de persoane active din companii care au o lipsa acuta de timp, fiind vorba in general de femei cu functii de middle management si cu varste cuprinse intre 25 si 45 de ani.

Un segment de 15% dintre clientii BrazideCraciun.ro provin si din randul consumatorilor finali din Romania, majoritatea acestora efectuand comenzi in perioada 15 decembrie - 24 decembrie. Dintre acestia, 70% sunt femei iar 30% barbati provenind din mediul urban. “Clientii persoane fizice au venituri medii si mari, o pozitie sociala preferentiala, insa duc lipsa de timp”, a adaugat Marius Dosinescu.

Acestui tip de clienti se mai adauga si persoanele din diaspora, in procent de 10%, care doresc sa faca un cadou rudelor ramase in tara si comanda direct cu livrare la o adresa mentionata sau ofera rudelor vouchere direct pe site.

In ceea ce priveste zonele care aduc cea mai mare parte a comenzilor de brazi pentru magazinul online, oficialul companiei spune ca pana in acest an Bucurestiul a reprezentat 90 de procente. “Anul acesta am adaugat in lista de acoperire peste 1.500 de localitati din toata tara, astfel incat ne asteptam ca provincia sa rastoarne aceasta statistica”, a explicat managerul BrazideCraciun.ro.

Pentru acest sezon, cele mai comandate produse vor fi brazii in ghiveci, brazii artificiali si decoratiunile aferente.

Proiectul BrazideCraciun.ro face parte din portofoliul companiei Avantaj NET Developments. Grupul FlorideLux.ro este detinut de Marius Ghenea, in proportie de 70%, si de Marius Dosinescu, cu 30% dintre actiuni.