In conditiile in care orice industrie pierde teren in conditiile de fata, onlineul pare sa fie singura piata care creste, desi in termeni minori comparativ cu alte state din lume sau chiar cu tari din regiune.

"Daca in anii '90 era la moda mailingul, anii 2000 au fost ai Google, iar in prezent traim in era Facebook. la un moment dat, toate companiile vor ajunge sa utilizeze Internetul, la fel cum folosesc electricitatea, spre exemplu", a declarat Calin Fusu, directorul general al Neogen, companie care detine site-ul de joburi BestJobs si reteaua sociala Neogen.

Chiar daca, initial, se credea despre Facebook ca este "another social network", dupa cum afirma Alexandru Lapusan (foto), CEO-ul Zitec, dezvoltator local de solutii si aplicatii software, reteaua sociala a reusit sa capteze interesul dezvoltatorilor de aplicatii.

De la lansarea in martie a HotelPeeps.com, una dintre putinele aplicatii comerciale locale pentru reteaua de socializare Facebook, cererea pentru astfel de servicii a crescut foarte mult.

Citeste si:

"O retea sociala se adreseaza oamenilor sociali, celor care isi fac din utilizarea retelei respective o obisnuinta. Ca si Youtube-ul, si Facebook-ul a aparut la momentul potrivit, cu instrumentele potrivite, care au dus la cresterea notorietatii brandului si, implicit, companiei", a spus Dragos Stanca, fostul director general al F5, divizia de online a Realitatea Catavencu.

Stanca s-a lansat de curand in atreprenoriat cu doua proiecte - compania de consultanta si strategie Publyo, alaturi de 101 Worldwide, si one-stop-shop-ul Q2M (agentie interactiva full service care ofera si servicii de regie de vanzari), alaturi de Global Digital Invest din Chicago, Ilinois, infiintata recent de un grup de investitori americani si germani.

Pe de alta parte, in ciuda avantului inregistrat de retelele sociale si, implicit, de mediul online, pe plan local, lucrurile inca se misca greu.

"In Romania, lucrurile in online se misca greu, in primul rand din cauza mentalitatii clientului roman, apoi pentru ca oamenii (nu doar utilizatorii, ci si antreprenorii) au senzatia ca daca se intampla in online este gratis - continutul, investitia intr-un anumit business etc. Apoi, nici nu este greu de observat ca totul se intampla cu intarziere, mai ales daca ne uitam la firmele care au activitate online, de exemplu cele din turism, care isi deschis o locatie si in offline, la coltul blocului", a completat Lapusan.