In al treilea trimestru al anului 2010 a continuat trendul pozitiv de vanzari din ultimele trimestre si toate sectoarele, cu exceptia electronicelor de larg consum, telecomunicatiilor, echipamentelor de birou si consumabilelor au prezentat evolutii pozitive. Cu toate acestea, valoarea vanzarilor nu a atins inca, la un an de la criza economica, nivelul celui de-al treilea trimestru al anului 2008.

Sectorul electrocasnicelor mici a inregistrat o crestere de 5,5%, urmat de sectorul Foto (5,4%). Piata electrocasnicelor mici prezinta o crestere de 3,8%. Echipamentele de birou au inregistrat o usoara scadere de 1,5%, in timp ce piata telecomunicatiilor si electronicelor de larg consum a scazut cu un procent de 2,9, respectiv 4,2.

IT: computerele mobile si retelele de Internet cresc in vanzari

Sectorul IT a depasit din punct de vedere valoric sectorul electronicelor de larg consum si este, in urma vanzarilor de 10,9 miliarde euro, cel mai mare sector din cel de-al treilea trimestru al anului 2010. Datorita cresterii inregistrate, piata IT a depasit alte domenii si a inregistrat un castig de 10 procente fata de anul precedent. Suedia, Marea Britanie, Austria si Belgia s-au bucurat de o dubla crestere, in timp ce in Olanda si Franta s-a inregistrat o crestere puternica. Alte tari, cu exceptia Greciei, care prezinta in continuare greutati, raman stabile.

Electrocasnicele mici: Inovatia, stilul de viata, produsele de ingrijire personala definesc piata

In cel de-al treilea trimestru al anului 2010 consumatorii au cheltuit in total 3,4 miliarde euro pe electrocasnicele mici. Aceasta cifra corespunde unui castig de5,5 procente in comparatie cu anul precedent. Cele mai mari patru tari, in special, Germania, Franta, Marea Britanie si Italia au contribuit foarte mult la aceasta evolutie pozitiva. Influenta Marii Britanii a fost intarita de recenta apreciere a lirei britanice.

Foto: camerele foto si sistemele multimedia sporesc cresterea

In sectorul Foto, vanzarile s-au ridicat la 2,3 miliarde euro, ceea ce corespunde unei cresteri de 5,4 procente fata de trimestrul anului precedent. Toate pietele au prezentat o crestere semnificativa, cu exceptia Greciei, Olandei si Spaniei unde s-a inregistrat un declin.

Electrocasnicele mari: Economisirea energiei ramane liderul cel mai important al pietei

Citeste si:

Piata vest-europeana a electrocasnicelor mari prezinta in cel de-al treilea trimestru al anului 2010 aceeasi crestere ca si in prima jumatate a anului. Cu un castig de 3,8 procente fata de acelasi trimestru al anului 2009, piata electrocasnicelor mari se afla pe locul patru in ceea ce priveste rata de crestere. In cel de-al treilea trimestru valoarea totala a vanzarilor a fost de 8,25 miliarde euro.

Echipamentele de birou si consumabilele: Declinul incetineste

Vanzarile totale de echipamente de birou si consumabile au fost, in cel de-al treilea trimestru al anului 2010, de 4 miliarde euro. Aceasta valoare corespunde unui declin de 1,5 procente in comparatie cu cel de-al treilea trimestru al anului 2009 si unui procent mai mare de 3 % fata de cel de-al doilea trimestru al anului 2010.

Telecom - smartphone-urile intaresc piata

In cel de-al treilea trimestru al anului 2010 au scazut vanzarile din sectorul telecomunicatiilor cu 2,9 procente. Dupa un inceput bun in primul trimestru, valoarea pietei a incetinit in primele trei trimestre din cauza preturilor subventionate.

Electronicele de larg consum: usor declin in cel de-al treilea trimestru

Sectorul electronicelor de larg consum a inregistrat in cel de-al treilea trimestru al anului 2010 vanzari de 10,2 miliarde euro si a cunoscut un declin de 4,2 procente. Rezultatul a fost determinat in principal de o incetinire a cererii pentru televizoare dupa Campionatul Mondial de fotbal, care a incurajat vanzarile in primele doua trimestere ale anului 2010. Din segmentele unde s-au inregistrat cresteri fac parte: decodoarele, sistemele HI-FI, castile.

Grupul GfK este numarul 4 mondial in clasamentul companiilor de cercetare de piata. Activitatile sale sunt structurate in cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativa si calitativa Ad Hoc pentru o arie larga de industrii, Consumer Tracking - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri de folosinta indelungata, Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media si Healthcare – cercetare calitativa si cantitativa in toate domeniile medicale.

Infiintat in 1934 ca prima companie de cercetare de piata in Germania, grupul GfK are in prezent peste 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.