IDC estimeaza ca piata telefoanelor mobile a crescut cu 18%, iar Strategy Analytics a inaintat o cifra usor mai modesta, de 16%.

"Clientii vor sa inlocuiasca telefoanele mai vechi cu unele noi, care au si functii de date pe langa cele de voce, situatie care genereaza crestere si alimenteaza ciclurile de innoire", a declarat analistul IDC Kevin Restivo.

Piata telefoanelor mobile s-a consolidat dupa caderea din 2009, cand criza economica globala a afectat sever vanzarile.

Cererea a crescut puternic mai ales pe segmentul smartphoneurilor de ultima generatie, precum Apple iPhone 4 sau Samsung Galaxy S, noteaza Reuters.

Vanzarile iPhone au crescut cu 86% in trimestrul al patrulea fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce Research In Motion a vandut cu 35% mai multe BlackBerry.

Totusi, castigatorii de anul trecut nu sunt doar companiile care produc telefoane scumpe.

Citeste si:

"Ultimul an a fost o perioada foarte exploziva. Esalonul inalt al specialistilor in smartphone-uri, dar si producatorii de telefoane ieftine cu mai multe sloturi pentru cartele SIM au reusit sa castige teren in defavoarea unor megacompanii cu traditie", comenteaza analistul Neil Maswton de la Strategy Analytics.

Producatori asiatici precum ZTE, Micromax si Spice au reusit performante foarte bune in India si pe alte piete datorita cererii tot mai mari de telefoane care pot gazdui simultan cartele SIM de la mai multi operatori, permitand utilizatorilor sa faca fiecare apel de pe reteaua cu cel mai redus cost.

Vanzarile solide de telefoane ieftine in China, Africa si America Latina au ajutat ZTE sa devina pentru prima data al patrulea producator la nivel mondial, depasit ca volum comercial numai de Nokia, Samsung si LG, potrivit IDC.

Vanzarile de telefoane ale ZTE au crescut cu 77% in perioada analizata, la 16,8 milioane de unitati.

Marii producatori de telefoane, respectiv Nokia, LG, Motorola Mobility si Sony Ericsson, au inregistrat vanzari in scadere in trimestrul al patrulea si au pierdut teren pe segmentul high-end in fata vendorilor specializati, precum Apple si RIM.