Parteneriatul, intarit in ultimii doi ani, este o recunoastere din partea celor doua companii a faptului ca este o munca dificila pentru a permite consumatorilor sa obtina cu usurinta orice tip de program doresc.
De cativa ani Microsoft promoveaza software-ul sau Windows XP Media Center edition, in timp ce Intel a cochetat cu un concept de PC similar, denumit Entertainment PC. In multe cazuri, PC-urile pentru divertisment ajunse pe piata au utilizat sistemul de operare al Microsoft, insa primele eforturi au fost prea complexe, multi utilizatori fiind nemultumiti de calitatea video si alte probleme.

De asemenea, in multe cazuri, consumatorilor le-a fost dificil sa faca programele de televiziune sa functioneze pe PC-uri. PC-urile Media Center trebuiau conectate la un satelit sau la o conexiune prin cablu. Chiar si atunci, asemenea computere nu suportau emisiile high-definition, foarte populare in randul entuziastilor dispusi sa cheltuiasca sume mari de bani pentru crearea unui living room digital.

Insa lucrurile au evoluat destul de mult in ultima vreme. Intel a lansat brandul Viiv, care eticheteaza PC-urile ce contin cipuri Intel, sistemul de operare Microsoft Media Center si alte componente, toate testate pentru a functiona impreuna. Primele PC-uri Viiv sunt asteptate catre sfarsitul acestui trimestru.

Rivalul Intel, Advanced Micro Devices si-a anuntat, de asemenea, planul de a lansa propriul PC pentru divertisment, sub bandul Live.
Pasi importanti s-au facut si in directia asigurarii vizionarii de catre consumatori a continutului dorit. Microsoft a anuntat ca pana la sfarsitul anului utilizatorii vor putea viziona continut digital prin cablu - atat standard cat si high-definition - pe PC-uri fara a avea nevoie de un set top box separat. Compania anunta si un acord cu DirectTV, prin care va permite abonatilor la servicii TV prin satelit sa mute continutul pe PC-urile lor Windows si pe alte dispozitive ce ruleaza cu software Microsoft. Intel a semnat la randul sau acorduri pentru continut.

Microsoft a inregistrat deja o crestere a vanzarilor de PC-uri ce ruleaza cu Media Center OS, desi multe sunt utilizate doar ca desktop-uri traditionale in afara living room-ului. Dupa vanzarea a doar 2 milioane de astfel de PC-uri in primii doi ani dupa lansarea lor in primavara 2002, Microsoft a anuntat ca a vandut 6.5 milioane de PC-uri Media Center, dintre care 2.5 milioane numai din luna octombrie.

Vizionarea de emisiuni TV pe PC-uri este un concept necunoscut multor utilizatori americani, putine dintre PC-urile vandute avand tunere TV. Insa in unele tari utilizarea lor este un lucru comun. In Japonia, patru din cinci PC-uri au capacitati de vizionare TV, aproape jumatate din PC-urile vandute avand tunere TV incorporate.

Microsoft a mai spus ca a observat o crestere a numarului de software create special pentru a functiona cu Media Center, utilizand doar o telecomanda. Exista in prezent 110 de astfel de programe, incluzand cinci noi porgrame lansate in aceasta saptamana cu titluri de la MTV, VH1, Comedy Central si altele.