Seful Fair Value spune ca se gandeste la aceasta varianta pentru ca in cazul in care compania nu va fi vanduta, aceasta va inregistra cresteri in continuare, dar dezvoltarea businessului va deveni liniara, iar managerul se descrie ca fiind un om de afaceri creativ, caruia ii place sa lanseze businessuri.

De altfel, acesta spune ca in vara lui 2005 a plecat de la Softwin, dupa 9 ani petrecuti (dintre care 8 ca director de vanzari) in compania fondata de Florin si Mariuca Talpes, pentru ca si-a dorit sa revina in antreprenoriat. In 1996, cand s-a angajat la Softwin, producatorul de soft avea in jur de 40 de angajti, in timp ce in 2005, devenise deja o corporatie cu aproximativ 800 de angajati.

Compania care ar putea sa achizitioneze Fair Value va fi una “cu activitate similara,
un partener SAP (n.red. unul dintre cei mai mari producatori de software de business la nivel mondial), cu expertiza in companii locale si multinationale si care sa imbunatateasca cifra de afaceri” a integratorului.

In 2008 Mehmet a fost in negocieri cu o companie germana, insa discutiile nu s-au finalizat printr-o tranzactie deoarece in 2009 Fair Value a avut un profit mai mic decat cel dorit din cauza caderii puternice a pietei locale de software si servicii informatice.

Fair Value este o companie romaneasca, infiintata in anul 2005 de Metodiu Mehmet (foto) care detine 20% din actiuni, restul actiunilor fiind controlate de Ionut Claudiu Florica, potrivit datelor de la Registrul Comertului.

Anul trecut compania a avut afaceri de 3,5 milioane de euro dublu fata de cele 1,72 milioane de euro din 2009 si un profit brut de 1,4 milioane de lei (0,33 mil. euro), in crestere cu peste 25% fata de anul precedent, datorita investitiilor derulate in majorarea portofoliului de solutii.

Pentru 2011, Mehmet estimeaza un avans cu aproximativ 20% al businessului la 17,6 milioane de lei (4,1 mil. euro) si un profit brut de peste 1,6 milioane de lei (0,37 mil. euro).

In cazul in care va vinde Fair Value, urmatoarea companie care va fi infiintata de manager va comercializa solutii de raportare, acestea adresandu-se managementului.

Citeste si:

“Este un segment in care poti sa vinzi lucuri cu o profitabilitate mai buna, pratic ar fi o crestere de la o marja de profit de 10% la 50%. Iar un alt motiv este faptul ca nu exista competitie pentru ca acum concurenta din piata de ERP (n.red. enterprise resource planning- planificarea resurselor intreprinderii) face ca pretul sa scada sub costuri. Si, astfel, vom profita de avanatajul primului venit”, explica Mehmet.

El adauga ca din cauza concurentei unele companii scad foarte mult preturile pentru serviciile oferite, in acelasi timp isi diminueaza profitul ceea ce duce la micsorarea calitatii serviciilor si la nemultumirea clientilor de proiect.

Fair Value are in prezent 28 de clienti si spera ca anul acesta sa ajunga la 40. Printre cei mai importanti clienti ai companiei se numara Arabesque, Cadbury (in prezent Kandia Dulce), Europter, Direct Pitesti, Mr. Bricolage, Publimedia si editura RAO.

In prezent Fair Value are un singur client din zona publica (Electrica), insa vrea ca in acest an contratele cu statul sa insemne 40% din cifra de afaceri de aproximativ 4,1 milioane de euro.

In general companiile investesc pentru o implementare SAP in jur de 0,2 mil. euro, dar proiectele pot varia intre 0,1-0,4 mil. euro.

Metodiu Mehmet crede ca primul trimestru din acest an va fi cel mai greu din ultimii ani intrucat managerii sunt obositi dupa doi ani de scaderi si impredictibilitate si ca si in 2011 va fi o scadere a pietei de aplicatii IT cu 5-10% fata de 2010. Anul trecut, pentru achizitia de software s-au cheltuit circa 306 milioane de euro, iar pentru servicii 398 milioane de euro.

Cresterea pietei de IT ar putea fi determinata de inceperea desfasurarii de proiecte europene
din lunile februarie-martie si cresterea afacerilor exportatorilor care ar putea investi in solutii IT incepand cu lunile martie-aprilie”, mai spune managerul Fair Value.