Aceste pareri au fost expuse marti la Digital Marketing Forum de Alexandra Mecklenburg, business partner & global brand director la OgilvyInteractive si de Steffen Moller, digital strategist la agentia de PR Fleishman Hillard din Bruxelles.

Moller subliniaza ca toate companiile sunt, in prezent, “firme de media” – indiferent de domeniul de activitate, toate trebuie sa comunice, sa faca PR si sa marketeze produsele sau serviciile. “Avand in vedere acest lucru, precum si faptul ca PR-ul nu se mai diferentiaza de marketing, in cadrul unei companii trebuie sa existe intreg setul de angajati necesar pentru o comunicare excelenta, pentru a crea o poveste in spatele unui brand – povestile vand si se vand pe ele insele”, spune Steffen Moller.

Ulterior crearii unei povesti din spatele unui brand, aceasta trebuie apoi integrata si promovata in canalele sociale. “Trebuie sa facem lobby, sa scriem despre domeniul nostru de activitate, nu sa tinem cunostintele acumulate doar pentru noi. Compania pe care o reprezint foloseste Skype pentru inregistrari de interviuri pe care apoi le plasam pe blogul companiei, Twitter sau Facebook, chiar si iTunes (serviciu media al Apple – n.r.).

Conteaza foarte mult si felul in care companiile comunica – acestea nu trebuie sa se limiteze doar la cifre si grafice seci, ci trebuie sa transmita emotie. Pentru asta, continutul trebuie sa fie relevant, dar nu criptic, sa fie “digerabil” si totusi sa contina informatie utila.

Citeste si:

“Trebuie sa fii tot timpul atent la expunerea pe care o are mesajul tau, sa creezi interactiune, sa vezi pe cati oameni ai influentat si, de asemenea, ce actiuni au luat acestia. Daca reusesti sa atingi toate aceste patru puncte, ai o campanie sau, dupa caz, o poveste de succes”, incheie Steffen Moller.

Alexandra Mecklenburg sustine ca brandurile sunt deseori prea axate pe producerea de continut, mai degraba decat pe calitatea finala a acestuia. “Intr-adevar, continutul este rege. Chiar cand vorbesc eu acum, sute de mii de videoclipuri sunt incarcate pe YouTube. De asemenea, poate cateva zeci de mii de oameni renunta la televizor pentru a vedea seriale pe Hulu. Daca as activa in media traditionala, m-as cam speria. Insa acest lucru nu inseamna ca trebuie sa producem orbeste continut – mai importanta este calitatea, forta mesajului, decat cantitatea de campanii”, sustine Mecklenburg.

Aceasta spune ca oamenii si-au pierdut rabdarea. O campanie trebuie “sa-I prinda” extrem de repede, in doar cateva secunde. “Daca vedem ceva interesant pe strada, nu mai avem rabdare sa ajungem acasa sa vedem despre ce este vorba, ci intram imediat pe net, de pe mobil. Este doar un exemplu”.

Practic, confruntati cu miliarde d clipuri, sute de milioane de campanii virale, oamenii isi pierd rabdarea. “Nu mai conteaza canalele pe care publici o campanile – fie Facebook, YouTube sau Hulu, ci conteaza ideile. Nu mai conteaza atat de mult aplicatiile frumoase, colorate, ‘tipatoare’, ci conteaza sa intelegi ce vor clientii, ce obiceiuri de consum au ei. Nu incerca sa ‘bagi pe gat’ clientilor un mesaj, ci incearca sa creezi campanii utile, relevante si, nu in ultimul rand, distractive”, incheie managerul OgilvyInteractive pe UK.