Unul dintre cele mai importante motive care au dus la aceasta evolutie au fost preturile mici si investitiile continue in marketing, Cosmote fiind constant printre cei mai mari advertiseri.

Cosmote a lansat primele servicii pe piata locala in decembrie 2005 dupa ce in acelasi an divizia de telefonie mobila a grupului grec OTE preluase pentru 120 de milioane de euro 70% din actiunile Cosmorom de la operatorul Romtelecom. Romtelecom si Cosmote sunt detinute de grecii de la OTE, iar Romtelecom controleaza 30% din Cosmote Romania.

Pe de alta parte, daca in 2005 Cosmorom acopera 40% din teritoriu si 60% din populatie, in prezent, Cosmote ofera acoperire pentru 99% din populatie si 90% din teritoriu.

Anul trecut, Cosmote Romania a ajuns la afaceri de 468,8 milioane de euro pe piata locala in crestere cu 7,2% fata de 2009.

Citeste si:

La sfarsitul lui 2010, operatorul avea 6,9 milioane de clienti, dintre care 1,51 milioane de utilizatori (21,9%) pe baza de abonament.

Numarul total de clienti ai Cosmote Romania cuprinde si cei aproximativ 400.000 de clienti preluati prin achizitia Zapp in 2009 pentru 207 milioane de euro, dintre care 146 de milioane de euro au reprezentat datoriile si obligatiile retelei de telefonie mobila administrate de Telemobil.

Principalul scop al tranzactiei a fost obtinerea accesului la infrastructura si licenta 3G, Cosmote introducand serviciile de internet mobil 3G la inceputul anului trecut.