Multe site-uri care anterior se situau sus in rezultatele cautarilor pe anumiti termeni cheie au coborat abrupt. Unele site-uri care au fost afectate negativ de aceasta schimbare isi apara continutul si spun ca informatiile lor au fost “ingropate” pe nedrept alaturi de site-uri “rau famate” de pe Internet.

Pe de alta parte, unele retele sociale, site-uri de retail si de stiri cunoscute au iesit invingatoare, crescand in ranking-ul Google, scrie The Wall Street Journal.

Oficialii Google au declarat saptamana trecuta ca schimbarea va afecta site-urile ce publica continut de calitate redusa, copiata si fara valoare adaugata pentru vizitator. Compania estimeaza ca schimbarea algoritmilor de cautare va afecta circa 12% din cautarile efectuate in SUA, in curand urmand sa se extinda pe plan international, inclusiv in Romania.

“Unele dintre site-uri vor creste, altele vor scadea, in functie de relevanta continutului si factorii de originalitate”, au scris pe blogul Google doi ingineri ai companiei, Amit Singhal si Matt Cutts. “Site-urile cu analize aprofundate, raporturi bine puse la punct, vor creste”.

Duminica, un purtator de cuvant al companiei a spus ca feedback-ul primit a fost pozitiv. “Am scazut rangul acelor site-uri unde userii dau, in mod frecvent si foarte repede, ‘back’ dupa ce intra pe el de pe motorul de cautare. Acest lucru indica lipsa de satisfactie a oamenilor in ceea ce priveste continutul acelor site-uri”.

Desi Google nu a nominalizat site-uri ce vor fi afectate negativ de schimbarea algoritmilor cautarilor, este stiut faptul ca multe business-uri se bazeaza foarte mult pe traficul venit din Google si ca, odata cu aceste schimbari, oameni isi vor pierde, probabil, locurile de munca.

Un studiu realizat de Sistrix din Germania a incercat, in weekend, sa arate ce site-uri au scazut si ce site-uri au avut de castigat dupa modificarile Google, compania luand in calcul site-urile rezultate in urma cautarilor unor cuvinte precum “credit” sau “real estate”. Cateva dintre site-urile afectate si descoperite de compania de cercetare au confirmat deja ca sunt afectate de modificarile Google.

Astfel, Denis Grosz, presedinte al Conjecture Corp., owner-ul WiseGeek.com spune ca “a fost lovit” de aceste modificari si ca spera ca lucrurile nu vor ramane totusi asa. Unele articole WiseGeek au fost coborate de pe locul 2 sau chiar 1 pe 5 sau 6, ca urmare a modificarilor instaurate de Google. “Am fost, pe nedrept, coborati alaturi de site-uri de o calitate mult mai mica decat a noastra”, protesteaza Grosz. “Nu suntem perfecti, dar bag mana in foc pentru calitatea continutului nostru”.

WiseGeek.com plateste fiecare articol cu 10$ si nu admite decat articole originale, “care intrunesc un anumit standard de calitate”. Site-ul are peste 124.000 de articole si se bazeaza in special pe traficul venit din motoarele de cautare. Seful companiei a spus ca a contactat Google pentru a le oferi sfaturi privind modalitatea in care pot reveni pe primele locuri in rezultatele anumitor cautari.

Citeste si:

Alte site-uri afectate negativ de schimbare sunt EzineArticles.com, Mahalo.com precum si TheFind.com, acesta din urma ajutand userii sa cumpere produse online.

Seful Mahalo.com, Jason Calacanis, sustine ca site-ul sau are continut relevant si bine informat si ca, desi pe termen scurt va fi afectat, este sigur ca pe termen mediu si lung “lucrurile se vor aseza si Mahalo.com va avea din nou succesul dinainte, pe motorul de cautare al Google. Astfel de modificari au avut loc si in trecut si, desi am ‘cazut’ un timp, am revenit apoi, rapid”.

Seful EzineArticles.com sustine ca modificarile aduse de Google vor duce la injumatatirea traficului pe luna viitoare. Site-ul a avut in ianuarie 57 de milioane de unici. Pentru a creste in Google, managerul companiei a spus ca va elimina anumite articole care ar putea fi considerate nerelevante sau de calitate redusa.

Si site-ul detinut de Yahoo Associated Content s-a aflat in lista celor afectate de modificarea Google. Un purtator de cuvant a spus ca strategia companiei este sa atraga trafic din site-urile detinute de Yahoo, si nu din Google.

Pe de alta parte, mai multe site-uri au rezultate mai bune in Google. Printre ele se numara LinkedIn, Facebook, precum si site-uri ale Time Warner, News Corp, sau magazine precum eBay, Wal-Mart. Au crescut de asemenea si rezultatele YouTube.com.

Cum era si de asteptat, oficialii site-urilor care au fost afectate pozitiv de schimbari au aplaudat initiativa Google. John Cantarella, presedinte pe digital al Time Inc. a declarat ca “Sustinem schimbarea care ofera performantei o mai buna vizibilitate decat in trecut”.

Un purtator de cuvant al Google a subliniat ca daca YouTube.com a avut de castigat de pe urma schimbarilor, a fost “doar o intamplare. Algoritmul nu favorizeaza un site sau altul”.

Sursa foto - IBTimes.com

Ce opinie aveti despre modificarile facute de Google? Considerati ca sunt benefice sau nu?