Google a atras aproape 40% dintre toti utiizatorii de cautare pe Internet, conducand cu mai mult de 10 procente in fata Yahoo, care s-a situat pe locul doi, potrivit comScore.

De asemenea, Google si-a crescut cota de cautare cu 5.2% comparativ cu noiembrie 2004, in timp ce Yahoo a inregistrat o scadere a cotei sale cu 2.5% in aceasi perioada de timp.

Per ansamblu, utilizatorii din SUA au efectuat 5.15 miliarde de cautari in noiembrie. Site-urile de cautare Google au procesat 2.05 miliarde din totatul acestor cautari, sau 39.8%, urmate de site-urile Yahoo cu 1.52 miliarde, sau 29.5%.

Situatia in 2004 a fost mult mai diferita, Google fiind cu foarte putin in fata Yahoo. La acea vreme Google a detinut 34.6%, in timp ce Yahoo avea 32%.

Utilizarea motoarelor de cautare este motorul din spatele unui larg utilizat tip de publicitate online, cautarea platita, in care alaturi de rezultatele cautarii sunt furnizate si reclame. Cea mai mare parte din veniturile Google este generata de cautarea platita. Yahoo si Microsoft Corp. au investit masiv in ultimii ani in tehnologia de cautare pentru a creste publicitatea pentru cautari platite.

Microsoft s-a situat pe locul trei, dar cota sa a scazut de la 16% la 14.2%. Time Warner Inc., care include America Online Inc., s-a situat pe locul patru cu 8.7%, de la 9.1% in 2004. In sfarsit, Ask Jeeves Inc., care este detinut de InterActiveCorp., s-a situat pe locul cinci, crescandu-si cota de la 1% la 6.5%, potrivit comScore.