iPad-ul a fost un blockbuster din punct de vedere al vanzarilor, a creat practic o noua piata si a luat pe sus concurenta, declansand aparitia unui val de produse similare care inca isi fac aparitia in diverse colturi ale lumii, scrie Mediafax.

Insa in timp ce rivalii se dezmeticesc si incearca sa prinda din urma piata tabletelor, Apple a inceput sa treaca printr-o transformare, rolul CEO-ului, Steve Jobs, fiind tot mai incert in viitorul companiei.

Prezenta lui la evenimentul de miercuri din San Francisco, la care Apple va lansa iPad2, este intens speculata. In mod traditional, Jobs si-a asumat rolul de showman lansand intr-un stil unic, cu mult entuziasm, cele mai importante produse ale Apple din ultimii ani, de la iPod la iPhone si iPad.

Seful companiei a intrat insa in februarie in concediu medical pe termen nelimitat, iar Apple nu a dat detalii despre starea sa de sanatate. Absenta lui Jobs, care a supravietuit cancerului, de la show-ul din San Francisco va alimenta speculatiile privind starea lui de sanatate, iar o eventuala prezenta va fi urmarita atent pentru indicii despre cum se simte parintele produselor Apple.

Multe voci din Silicon Valley si de pe Wall Street se indoiesc ca Jobs va reveni la companie. "Mostenitorul" va fi cel mai probabil Tim Cook, actualul director de operatiuni, cu sanse si de partea lui Phil Schiller, directorul de marketing al companiei. Oricare dintre cei doi poate prelua miercuri sarcina de a lansa iPad2.

Citeste si:

Wall Street pare ca s-a obisnuit cu ideea ca Tim Cook va prelua fotoliul de director general, insa printre calitatile succesorului lui Jobs trebuie sa se numere si capacitatea de a lansa produsele Apple in sablonul consacrat de cofondatorul companiei. Show-urile de lansare sunt unul dintre cele mai importante instrumente de marketing ale companiei.

Noul iPad va avea acelasi ecran de zece inci al precedesorului, insa ar trebui sa fie mai subtire, mai usor si mai rapid, potrivit numeroaselor analize de specialitate si speculatii aparute pe internet.

Publicul asteapta de la Apple o camera video pe partea cu ecranul, pentru a facilita video chatul.

Actiunile unor producatori taiwanezi de electronice, care livreaza componente pentru Apple, au crescut miercuri in asteptarea lansarii iPad2.

Apple a vandut aproape 15 milioane de iPad-uri anul trecut, dupa lansarea din aprilie, de trei-patru ori mai mult decat estimau analistii. Tableta a contribuit cu mai mult de noua miliarde de dolari la veniturile companiei.