Metro, cel mai mare retailer din Germania, a anuntat ieri ca, potrivit, unor date preliminare, vanzarile din anul 2005 au crescut cu 4,2%, fata de anul anterior, de la 53,5 miliarde euro pana la 55,7 miliarde euro, informeaza Reuters, citand un comunicat de presa al companiei. In luna noiembrie a anului trecut, Metro si-a revizuit in sens negativ previziunile privind avansul vanzarilor pe ansamblul celor 12 luni, de la 5-6% la 4%.

Daca vanzarile internationale au crescut cu 10,5% in aceasta perioada, pana la 29,8 miliarde euro, in schimb, in Germania, patria natala a companiei, acestea au scazut cu 2,2%, actiunile grupului scazand ieri la bursa germana cu aproape trei procente. Insa banca germana Sal. Oppenheim considera ca declinul de vanzari pe piata germana este de scurta durata, insistand asupra oportunitatii de a achizitiona titluri Metro in aceasta perioada.

Sal. Oppemheim estimeaza ca vanzarile vor urca in 2006, datorita accentuarii nivelului de incredere a cumparatorilor germani. In timp ce vanzarile internationale au crescut in trimestrul al patrulea al anului 2005 cu 11,5%, comparativ cu aceeasi perioada din 2004, in Germania, cererea consumatorilor nu s-a imbunatatit, vanzarile din ultimul trimestru al anului scazand cu 3,9%. Grupul german a precizat ca datele nu includ fosta divizie de vanzari Praktiker. Divizia Metro Cash & Carry a inregistrat din nou cresteri semnificative ale vanzarilor, in special ca urmare a dezvoltarii operatiunilor internationale.

Astfel, numai in ultimul trimestru al anului trecut, grupul german a deschis inca 25 de unitati in Germania, Italia, Croatia, Serbia, Rusia, China, Vietnam, Belgia, Franta, Spania, Grecia, Polonia, Romania si Ucraina. Metro Cash & Carry International este cea mai mare divizie a Grupului Metro, al treilea grup de vanzare cu amanuntul ca marime din intreaga lume. La nivel international, in domeniul comertului cash & carry, Metro Cash & Carry International este lider de piata, avand peste 500 de centre de distributie in 28 de tari.