Uniunea Europeana a conditionat anul trecut aprobarea preluarii de catre Unilever a diviziei europene producatoare de gel de dus si detergenti a companiei Sara Lee, de vanzarea brandului Sanex al acesteia. Achizitia, de 1,21 miliarde de euro (1,69 miliarde dolari), a avut loc in decembrie.

Unilever se afla in negocieri avansate de vanzare a Sanex pentru pana la un miliard de dolari, au spus sursele, adaugand ca tranzactia ar putea fi finalizata in urmatoarele cateva saptamani, potrivit Mediafax.

"P&G si Colgate au in mod clar puterea financiara sa preia Sanex. Colgate incearca sa isi reduca dependenta de produsele pentru ingrijirea orala, in timp ce P&G face multe schimbari in portofoliu", a delcarat Jack Russo, analist la compania Edward Jones din St. Louis, care recomanda clientilor achizitia de actiuni ale celor doua companii.

Citeste si:

La 31 decembrie, P&G detinea numerar de 3,25 miliarde de dolari, iar Colgate 490 milioane de dolari.
Sursele au aratat ca Unilever nu ar fi vrut sa vanda Sanex, intrucat era brandul pe care il dorea cel mai mult in tranzactia cu Sara Lee.

"Sanex a fost brandul bijuterie in tranzactia cu Sara Lee. Este o pierdere masiva, intrucat este singurul motiv pentru care au facut preluarea, iar problema este extrem de stanjenitoare", a declarat Andy Smith, analist la compania MF Global din Londra.

Competitia pentru Sanex ar putea permite Unilever sa obtina un pret peste asteptari, intre 900 milioane dolari si un miliard de dolari, au mai spus sursele.