EADS detine fonduri de 11,9 miliarde de euro si este bine pozitionat pentru achizitii, in special in America de Nord, in vederea dezvoltarii operatiunilor grupului care nu au legatura cu Airbus. In acest scop, EADS ar putea cheltui 1-1,5 miliarde de euro.

Pentru acest an, grupul anticipeaza ca profitul se va mentine la un nivel constant, dar ca va creste in 2012.

In privinta aeronavelor Airbus A350, grupul se asteapta ca intensificarea productiei sa fie dificila.

EADS anticipeaza ca in acest va va obtine un profit inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor si elementelor exceptionale de circa 1,3 miliarde de euro, in conditiile in care imbunatatirea volumului si preturilor va compensa costurile generate de cursul valutar si de activitatile de cercetare.

Actiunile EADS au urcat la bursa din Paris cu 4,2% in urma informatiilor, la 20,68 euro pe unitate, cel mai ridicat nivel din ultimele sase saptamani.

Avionul A350 are in componenta materiale compozite, pentru o greutate mai mica, si va concura modelele Boeing 787 si 777, dar este cel mai riscant program al grupului.

EADS face eforturi si pentru depasirea intarzierilor aparute in productia aeronavelor A380 jumbo si dezvoltarea avionului militar de transport A400M. Anul trecut, a livrat 18 astfel de avioane, sub tinta stabilita, de 20 de aparate.

Citeste si:

Airbus ar trebui sa livreze primul avion A350 pana la sfarsitul anului 2013, dar termenul nu este definitiv, fiind posibil sa apara modificari.
Qatar Airways a comandat 80 de avioane A350 si este prima companie care va primi astfel de aparate.

Asamblarea primului avion A350 este programata sa inceapa la sfarsitul lui 2011.

Pana in prezent, EADS a primit 583 de comenzi pentru A350, din partea a 36 de companii.

Compania a anuntat anterior ca varful de productie pentru A350 va fi de zece avioane pe luna.

Airbus are o contributie de doua treimi la vanzarile grupului si profita de cresterea cererii pentru avioane, in special din regiunea Asia-Pacific.
Livrarile Airbus ar putea atinge 530 de avioane in acest an, fata de 508 in 2010.

Citeste si:

O divizie a gigantului EADS a pornit motoarele la Brasov: 300 de locuri de munca

O divizie a gigantului EADS a pornit motoarele la Brasov: 300 de locuri de munca

O divizie a gigantului EADS a pornit motoarele la Brasov: 300 de...