Era produselor chinezesti ieftine se apropie de sfarsit, a avertizat unul dintre cei mai importanti furnizori din China ai marilor retaileri occidentali, relateaza Financial Times.
Li&Fung, care aprovizioneaza companii precum Walmart si Gap din Statele Unite si Debenhams din Marea Britanie, a aratat ca "a inceput o noua era, cu preturi mai ridicate, in conditiile in care producatorii transfera clientilor costurile mai mari ale materiilor prime si fortei de munca chinezesti", potrivit Mediafax.

Compania producatoare de bunuri de consum din Hong Kong a obtinut anul trecut un profit in crestere cu 27%, la 4,28 miliarde dolari HK (550 milioane dolari), in timp ce vanzarile au avansat cu 19%, la 124 miliarde dolari HK.

Bruce Rockowitz, presedintele Li&Fung Trading, a avertizat ca cea mai importanta problema care preocupa pe toti jucatorii din sectorul de profil este ca preturile se vor mentine la un nivel ridicat.

"In acest moment, retailerii nu sunt siguri in ce masura pot transfera costurile clientilor", a spus Rockowitz.

William Fung, directorul general al grupului, a aratat ca deficitul de forta de munca din China a avut ca rezultat cresterea salariilor cu circa 20% in acest an si sfarsitul deflatiei in economia mondiala.

Rockowitz a explicat ca in ultimii 20 de ani scaderea preturilor a obligat compania sa creasca livrarile pentru a mentine avansul veniturilor.

Majorarea costurilor cu forta de munca in China a determinat Li&Fung sa transfere productia in tari unde salariile sunt mai mici, precum Bangladesh, Vietnam si Indonesia. In prezent, compania produce in China numai 25% din confectiile sale, ca urmare a cresterii ponderii operatiunilor din Bangladesh si Vietnam in activitatile grupului.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri